actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st April 2015, 17:05
L*en van Overveld L*en van Overveld is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 130
België duurder dan buurlanden voor luchthavenparking

België duurder dan buurlanden voor luchthavenparking

België is in vergelijking met Nederland en Duitsland het duurste land om aan de luchthaven te parkeren. Dat blijkt dinsdag uit een studie van de Nederlandse reiswebsite vlieginfo.nl.

De goedkoopste prijsformule voor drie dagen luchthavenparking in België is gemiddeld 42,8 euro. Voor een week loopt dit gemiddelde op tot 71,5 euro. Zeven dagen parkeren is op de parking van Brussels Airport (89 euro) het duurste van de drie landen.

Hoewel de parkeertarieven in België gemiddeld met 6 procent stegen ten opzichte van 2012, en in Duitsland zelfs met 18 pct, daalden de tarieven in Nederland met 12 procent.

Volgens de studie van vlieginfo.nl zijn de parkings op alle Belgische luchthavens relatief duur. Parkeren op de luchthaven Oostende Brugge Airport kost 24 euro voor drie dagen en 56 euro voor een week. Drie dagen parking in Luik kost 45 euro, zeven dagen kost er 60 euro.

Op Brussels Airport betaal je 49 euro voor drie dagen en 89 euro voor een week. Op Charleroi betaal je voor drie dagen 53 euro maar is zeven dagen parkeren iets goedkoper, 81 euro.

Parkeren is in de drie landen het goedkoopst op de Münster Osnabrück Airport: 15 euro voor drie dagen, 27 euro voor een week.

Bron:
BELGA. (2015, april 21). België duurder dan buurlanden voor luchthavenparking. De Standaard.

Eigen mening:
Als ik zelf op vakantie ga met het vliegtuig opteer ik om luchthavenvervoer op te nemen in mijn boeking van mijn reis. De eerste reden hiervoor is om zo de drukt zelf te vermijden. De tweede reden is inderdaad de kostprijs van de parking op de luchthaven.
Ik begrijp niet waarom de luchthavenparking bij ons in Zaventem zo veel duurder is dan de parkings is onze buurlanden. Dit zou naar mijn mening niet mogen.
Ik denk als de prijzen zouden dalen dat er wel meer mensen met de wagen naar de luchthaven zouden komen. Dit zou extra opbrengsten kunnen zijn voor de luchthaven. Het nadeel hieraan is dat de wachttijden aan de luchthaven misschien langer worden. Anderzijds dan weer niet, want er zullen minder mensen worden afgezet aan de Kiss & Ride. Daar zullen de wachttijden dan waarschijnlijk dalen.

Laatst aangepast door L*en van Overveld : 21st April 2015 om 17:15.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.