actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th October 2010, 19:50
Jasper.Deschuyter Jasper.Deschuyter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 101
België stuurt 16 extra soldaten naar Afghanistan

België stuurt 16 extra soldaten naar Afghanistan

Ontslagnemend minister van Defensie Pieter De Crem (CD&V) heeft aangekondigd dat België 16 extra militairen naar Afghanistan zal sturen. 8 van hen gaan een Mongools bataljon opleiden. Volgens De Crem overschrijdt België het plafond van het aantal manschappen niet.

De Belgische regering gaat in op de vraag van generaal David Petraeus, de bevelhebber van de internationale troepenmacht in Afghanistan die gisteren in Brussel was voor een ontmoeting met ontslagnemend premier Yves Leterme (CD&V).

Leterme zei gisteren na die ontmoeting dat er een verschuiving van de manschappen en hun taken kan komen, maar dat er niet meer dan 626 Belgische militairen naar Afghanistan gaan. Dat plafond heeft de Belgische regering vastgelegd. "Met de extra militairen houden we ons aan dat maximum", zegt De Crem.

8 van de 16 Belgische soldaten gaan naar de hoofdstad Kaboel om er te helpen bij de opleiding van een Mongools bataljon van een 40-tal manschappen. Petraeus had aanvankelijk gevraagd dat België de volledige opleiding van het bataljon op zich zou nemen, maar dat vindt de regering te duur.

Eigen mening: Het is jammer dat ontslagnemend premier Yves Leterme akkoord is gegaan met het sturen van 16 extra Belgische militairen naar Afghanistan. Blijkbaar vinden de Amerikanen dit maar normaal. Laten we hopen dat de Belgische militairen er niet langer dan nodig hoeven te blijven. Gelukkig is de Belgische regering niet akkoord gegaan met de volledige financiering van het bataljon. De Belgische regering heeft namelijk al genoeg schulden!

do 14/10/2010 - 15:27
Bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...ren_Afghanistan
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 15th October 2010, 00:19
Jynthe's Avatar
Jynthe Jynthe is offline
Jynthe.Stabel
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 66
Jasper heeft volgens mij volledig gelijk. In oorlogssituaties hoop ik voor de manschappen dat ze zo snel mogelijk weer mogen terugkeren naar hun warme thuis, want die thuis is volgens mij iets wat de overheden vaak vergeten.
Uiteraard vinden de Amerikanen zo'n systeem normaal, want zelf doen ze met het Amerikaanse leger niets anders dan hun eigen troepen richting oorlogsgebieden sturen!

Toch verdient onze regering ook wel een pluim (al is het maar een kleintje) door het weigeren van de volledige financiering van de opleiding voor het bataljon. België kan zich momenteel volgens mij niet permitteren om zich nog meer op de nek te halen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 18th October 2010, 13:59
jurgen jurgen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Lille
Posts: 99
Wat het financieel aspect betreft hebben ze natuurlijk gelijk. Er moet 22 miljard bespaart worden en dan zijn het zotte kosten om al het geld in een Afghaans bataljon te stoppen dat moet opgeleid worden.

Citaat:
Jasper heeft volgens mij volledig gelijk. In oorlogssituaties hoop ik voor de manschappen dat ze zo snel mogelijk weer mogen terugkeren naar hun warme thuis, want die thuis is volgens mij iets wat de overheden vaak vergeten.
Uiteraard vinden de Amerikanen zo'n systeem normaal, want zelf doen ze met het Amerikaanse leger niets anders dan hun eigen troepen richting oorlogsgebieden sturen!

Je mag ook wel niet vergeten dat elke militair een vrijwilliger is en niemand verplicht wordt om in het leger te gaan, laat staan naar een oorlogsgebied. Ze worden jarenlang opgeleid om daar hun "werk" te doen en ze geven ook zelf aan dat dat is wat ze willen doen (zie de panorma reportage van ongeveer een week geleden).
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.