actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th March 2011, 17:29
lien.debusser lien.debusser is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Geel
Posts: 94
12-jarige Einstein ontwikkelt eigen relativiteitstheorie

12-jarige Einstein ontwikkelt eigen relativiteitstheorie

Met een IQ van 170, groter dan dat van Albert Einstein, is de 12-jarige genie Jacob Barnett bezig met het ontwikkelen van zijn eigen relativiteitstheorie. Dat schrijft de Amerikaanse nieuwssite Indystar. Volgens professor Scott Tremaine van het Astrofysica Instituut is de theorie van Jacob uniek. “De jongen heeft het vermogen om de moeilijkste fysische problemen op te lossen”, zo luidt het.

Jacob werd op een jonge leeftijd gediagnosticeerd met het syndroom van Asperger, een milde vorm van autisme. Tijdens zijn puberjaren dachten zijn ouders dat hij een leerachterstand had, maar al snel bleek hij een speciale gave te hebben. Op 3-jarige leeftijd maakte hij al puzzels van 5000 stukken en op 8-jarige leeftijd beëindigde hij zijn middelbaar om verschillende opleidingen aan de universiteit te gaan volgen. In een week tijd leerde Jacob zichzelf wiskunde, geometrie, goniometrie en algebra aan.

De 12-jarige geeft nu bijles aan universiteitsstudenten. Professoren van de Indiana universiteit willen Jacob inschakelen om gesofisticeerd onderzoek te verrichten.

BRON:http://knack.rnews.be/nl/actualitei...94981501743.htm
woensdag 30 maart 2011 om 12u07

Mijn mening:
Ik vind het ongelooflijk knap wat deze jongeman op 12-jarige leeftijd al kan en heb hier dan oprecht bewondering voor.

Toch hoop ik dat hij een goede begeleiding krijgt, want het syndroom van Asperger is bij hem vastgesteld. Ik ben wel blij dat hij zijn talenten optimaal kan benutten en hij daar ook genoeg kansen voor krijgt.

Ik hoop ook dat hij toch nog een beetje echt 'kind' kan zijn, want daar is blijkbaar toch geen sprake van...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th March 2011, 18:03
Elise_v Elise_v is offline
Elise Vrins
 
Geregistreerd op: Feb 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 100
Ik heb al veel gehoord dat syndromen als autisme in het begin hoogbegaafdheid kunnen maskeren maar dít heb ik nog nooit gehoord. Op acht- jarige leeftijd had hij gewoon al meer kennis dan ik waarschijnlijk ooit zal kunnen opnemen! De term 'Einstein' is op hem zeker toepasbaar, vooral nu hij zijn eigen relativiteitstheorie ontwikkelt.

Ik vind het prachtig dat hij nu bijles geeft aan universiteitsstudenten. Het geeft hem de kans om toch nog uitdagingen aan te gaan, wat in een normale omgeving waarschijnlijk niet meer mogelijk is voor hem. Ik ben het met Lien eens dat het lijkt alsof er voor het 'kind- zijn' geen plaats meer is in zijn leven. Maar als hij zich hierbij het beste voelt en geen nood heeft aan kinderlijke spelletjes, etc. moet dat ook gerespecteerd worden volgens mij. Hij is, denk ik, wel snugger genoeg om de voor- en nadelen ervan in te zien.

Ik weet niet waarom maar ik vind dit alles wel een beetje grappig. Het doet je nadenken. Wat betekenen onze begrippen 'slim' en 'dom' nog? Want ten opzichte van deze twaalfjarige Einstein zijn we allemaal 'dom' denk ik dan!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.