actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th April 2013, 16:58
j*rie.willems j*rie.willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Grobbendonk
Posts: 106
Obama staat 5 procent van zijn maandloon af

De Amerikaanse president Barack Obama staat 5 procent van zijn maandloon af in 2013. De president doet dat in het licht van de automatische besparingen die vorige maand van kracht werden in de VS. De symbolische daad levert de schatkist per maand 1.325 euro op.

De besparingen in de VS kwamen er automatisch, omdat Democraten en Republikeinen het niet eens konden geraken over de financiering van de overheid. Daardoor krijgen heel wat Amerikaanse ambtenaren nu minder loon.

Barack Obama stelt nu een symbolische daad door zelf 5 procent van zijn loon af te staan aan de Amerikaanse schatkist. Het jaarsalaris van de president bedraagt zo'n 311.000 euro. Zijn besparing levert zo 1.325 euro op per maand vanaf maart tot het einde van het jaar.

Commentaar:
Ik was best verrast toen ik hoorde dat de president jaarlijks slechts 311.000 euro krijgt. Persoonlijk had ik echt verwacht dat de president van Amerika een hoger loon zou hebben. Zeker als je het vergelijkt met de hoge lonen die de regeringsleiders van ons land krijgen. Ik vind het echter wel een mooie daad van Obama dat ook hij inlevert. De daad mag dan misschien puur symbolisch -en van tijdelijke- aard zijn, toch vind ik dat het de man siert. Met het inleveren zijn natuurlijk wel niet ineens alle financiële problemen van de baan. Er moet in Amerika nog steeds gezocht worden naar structurele oplossingen, die de economie weer een duwtje in de rug kunnen geven.

Bron:
De Redactie, 4 april 2013, (http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...30403_ObamaLoon)

Laatst aangepast door j*rie.willems : 4th April 2013 om 17:04.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th April 2013, 10:48
s*ana.vervoort s*ana.vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Geel
Posts: 127
Het is een mooi initiatief van de Amerikaanse president om een deel van zijn loon af te staan om de automatische besparingen wat te verlichten. Misschien moet het koningshuis van België een voorbeeld nemen aan dit initiatief waardoor er ook bij ons op lange termijn verandering kan komen in het aantal faillissementen, werklozen, ...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.