actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th November 2014, 09:20
L*en van Overveld L*en van Overveld is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 130
Al tachtig vrouwen willen op de foto voor abortuscampagne

Al tachtig vrouwen willen op de foto voor abortuscampagne

Al 80 Belgische vrouwen hebben zich aangemeld om zich te laten fotograferen voor een bewustmakingscampagne rond abortus. Allemaal kozen ze ooit voor zwangerschapsafbreking. Dat meldt De Standaard in zijn ochtendkrant.

‘Hoe noem je een vrouw die een abortus heeft gehad? Je moeder, je zus, je vriendin.’ Met die woorden voerden Britse organisaties enkele jaren geleden campagne om het taboe rond abortus te doorbreken. Belgische abortusverenigingen willen hetzelfde doen, maar dan met foto’s van vrouwen die zelf voor abortus kozen, geen modellen.

Eind september deden ze een oproep. ‘De eerste dag hadden we al 26 inschrijvingen, vandaag staat de teller op 80’, zegt Tom Nys, verantwoordelijke voor de actie. ‘Meer dan we durfden te hopen. De jongste is 20, de oudste 75. Ze komen van overal in het land en uit alle sociale lagen. Ze illustreren perfect wat we met de campagne willen aantonen: dat een ongeplande zwangerschap bij het leven hoort, en dat het iedereen kan overkomen.’

Bron:

N, B. (2014, 11 10). Al tachtig vrouwen willen op de foto voor abortuscampagne. De Standaard.

Eigen mening:
Ik vind het goed dat er rond deze problematiek een campagne wordt opgezet. Het is een onderwerp waar nog steeds veel taboe rond heerst. Dit taboe kan ik wel begrijpen en het is denk ik moeilijk om dit taboe te verhelpen.
Zoals in het artikel wordt gezegd dat een ongeplande zwangerschap bij het leven hoort, vind ik het moeilijk om een mening te vormen of abortus al dan niet verantwoord is. Het hangt sterk van de situatie af vind ik. Zelf zou ik geen abortus laten plagen omdat ik dat mentaal niet zou kunnen verwerken. Als andere mensen abortus laten plegen vind ik dat hun keuze en het is niet aan mij om daar een oordeel over te vellen. Ik moet hun keuze respecteren, net zoals ik mijn kind zou houden.
Tot slot wil ik nog zeggen dat ik het goed vind dat zulke campagnes rond gevoelige onderwerpen worden georganiseerd. Ze maken mensen bewust van de problematiek en laten mensen erover nadenken. Dat vind ik de voornaamste hoofdreden om een campagne te organiseren.

Laatst aangepast door L*en van Overveld : 10th November 2014 om 09:32.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.