actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2010, 16:01
lien.lauwers lien.lauwers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wechelderzande
Posts: 114
Unhappy 16-jarige zus opgepakt voor aanval op Sofie (11)

In het onderzoek naar de aanval op de elfjarige Sofie G. uit Rotselaar is woensdag de oudste zus van het slachtoffer opgepakt. Het meisje wees haar 16-jarige zus zelf aan. Die wordt geplaatst in een gesloten jeugdinstelling. Dat meldt het Leuvense parket.


De zus werd gisteren in de loop van de dag opgepakt en verhoord. Ze ontkent nog steeds dat ze Sofie G. heeft aangevallen, maar volgens het parket zijn er voldoende aanwijzingen tegen haar. Eerder werd gemeld dat het meisje had bekend, maar dat bleek niet te kloppen.

Het sporenonderzoek door het labo wees de zus ontegensprekelijk aan als de dader. Vooral op een aantal in beslag genomen kledingstukken zou bezwarend materiaal gevonden zijn. Over een motief of het voorwerp waarmee de slagen werden toegediend, is nog niets bekend. De 16-jarige zus werd woensdag door de jeugdrechter in een gesloten instelling geplaatst.

Politiebewaking
Het Leuvense parket ging er van in het begin van uit dat de dader moest worden gezocht in de onmiddellijke omgeving van het slachtoffer. Sofie werd daarom in Gasthuisberg de klok rond bewaakt door politieagenten.

Sofie G. werd vorige week dinsdag thuis aangevallen terwijl haar ouders op oudercontact waren en haar oudere zussen even de woning hadden verlaten om te gaan joggen. Bij hun terugkeer vonden de zussen, samen met een buurjongen, het meisje met een ernstige hoofdwonde in een plas bloed.

Het kind werd in kritieke toestand overgebracht naar het universitair ziekenhuis Gasthuisberg, waar artsen vaststelden dat ze verschillende klappen had gekregen met een zwaar metalen voorwerp. De buren die daarop kwamen toegesneld, dienden de eerste zorgen toe en verwittigden ook de hulpdiensten.

Het Leuvense parket opende daarop een gerechtelijk onderzoek. Daarbij werd de buurt rond de woning van het meisje zelfs doorzocht met een metaaldetector en werden alle buren ondervraagd.

Bron: GVA online, 4 november 2010


Motivatie:
Dit had ik nu echt wel niet verwacht.... Ik volg deze zaak al sinds het begin, maar ik had nooit gedacht dat één van de zussen van het meisje de dader is. Ik begrijp niet hoe je je kleine zus zoiets kan aandoen... Ik heb zelf een jongere zus en ik weet dan ook hoe belangrijk ze hun oudere zus vinden. Op deze manier is het vertrouwen voorgoed weg tussen de twee zussen. Ik ben dan ook benieuwd naar de reden voor de daad, want waarom doe je als grote zus nu zoiets? Misschien hebben ze ruzie gehad, maar dan nog kunnen de gevolgen toch niet zo dramatisch zijn? Het zou natuurlijk kunnen dat de zus van het meisje problemen had en dit uitwerkte op haar zusje..
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.