actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th September 2013, 08:47
m#thias.van nuffelen m#thias.van nuffelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hulshout
Posts: 85
Treinbegeleider aangevallen in Brussel

De treinbegeleider van een trein die op weg was van Genk naar Brugge, is kort na 20.30 uur het slachtoffer geworden van verbale en fysieke agressie door een reiziger. De treinbegeleider deed de trein daarop stoppen in het station Brussel Noord, waar de dader kon opgepakt worden. De andere treinreizigers moesten overstappen op een andere trein. Dat meldt de NMBS.
"De treinbegeleider kreeg het aan de stok met een reiziger over de geldigheid van diens vervoersbewijs", zegt NMBS-woordvoerder Bart Crols. "Daarbij kwam het tot verbaal en fysiek geweld. Onze treinbegeleider raakte weliswaar niet gewond, maar deed de trein halthouden in het station Brussel Noord en haalde er de politie bij. Die kon de agressieve reiziger oppakken."

De andere passagiers moesten de trein ook verlaten en overstappen op andere treinen richting Gent. De bewuste trein reed zonder passagiers door naar Gent, waar een andere treinbegeleider aan boord zal komen zodat er opnieuw passagiers kunnen opstappen.

Bron: hln.be

Eigen mening: Hoewel vele mensen zullen denken dat dit artikel niet direct invloed heeft op hun eigen leven, vind ik het wel belangrijk. Ik had misschien de titel anders gekozen, ik had er van gemaakt: Weer treinbegeleider aangevallen in Brussel. Iedereen heeft zijn job, en een treinbegeleider moet de zijne ook doen. Wanneer een reiziger een ongeldig vervoerbewijs heeft moet de treinbegeleider zijn werk doen. Dat de passagier hiervoor verbaal en fysiek geweld gebruikt vind ik ongehoord. Deze man doet gewoon zijn werk, stel je maar eens voor dat dit op jouw werk gebeurt. Er word gewoon teveel geweld gebruikt in onze huidige maatschappij en dit zou moeten veranderen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th September 2013, 09:21
M*chael.Ceulemans M*chael.Ceulemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Westmeerbeek
Posts: 54
Ik vind je artikel sensatiegericht. Dit komt grotendeels ook door je bron. Het Laatste Nieuws is een sensatiegerichte krant. Je zal er zelden een goed artikel vinden.
In de toekomst kan je beter eens gaan kijken bij de standaard of de redactie.
__________________
Opleiding is de beste proviand op de reis naar de ouderdom
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.