actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th September 2015, 07:49
jannes.v*ndyck jannes.v*ndyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Vosselaar
Posts: 65
Schauvliege start rechtszaak tegen VW op

Het is nu zeker dat de Vlaamse regering een rechtszaak gaat opstarten tegen Volkswagen, omdat de Duitse autobouwer de emissiewaarden van zijn voertuigen gemanipuleerd heeft. ‘Het is zeker dat we ons burgerlijke partij gaan stellen om zo een duidelijk signaal te geven’, zei Vlaams minister van Leefmilieu Joke Schauvliege maandagavond in het één-programma ‘Van Gils & Gasten’.

Die stap betekent dat een onderzoeksrechter de zaak zal onderzoeken. Schauvliege had eerder al gezegd dat ze vond dat Volkswagen mee verantwoordelijk gesteld moest worden voor de uitstoot.

‘Ik vind dat we Volkswagen mee verantwoordelijk moeten maken voor de eventuele Europese boetes die ons boven het hoofd hangen als Vlaanderen de doelstellingen voor schone lucht niet haalt’, stelde de minister eerder op de dag al. Het gaat om dwangsommen die kunnen oplopen tot 200.000 euro voor elke dag dat Vlaanderen de norm niet haalt.

‘We voeren met onze regering een fijnstofbeleid, waarbij alles gebaseerd is op de testgegevens. Als dan blijkt dat die gegevens niet kloppen, dan gaat het beleid onderuit. Het is logisch dat we stappen ondernemen om hen mee verantwoordelijk te stellen’, aldus nog Schauvliege.

bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150928_01891857

mening: Uiteraard is het schandalig wat Volkswagen heeft gedaan, maar ik denk niet dat Volkswagen het enige bedrijf is dat een loopje neemt/nam met milieumaatregelen. Het bizarre aan de zaak vind ik dat Joke Schauvliege Volkswagen mee wilt laten opdraaien indien België de Europese klimaatsnormen niet zal halen die vastgelegd zijn in Lissabon. Ik vraag me af in welke mate Volkswagen zal opdraaien aangezien ik me niet kan inbeelden dat een heel beleid ten onder gaat door een schandaal van 1 bedrijf dat niet eens een hele markt vertegenwoordigt. Hopelijk worden de werknemers van Volkswagen ook hier niet de dupe van.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.