actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th June 2010, 08:19
Jan.Sauvillers Jan.Sauvillers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Geel
Posts: 43
Angry Duo verkracht 15-jarige en laat haar voor dood achter

Een 15-jarig meisje uit Kasterlee is vrijdagavond om 23u op brutale wijze verkracht in Retie. De twee daders probeerden haar ook te wurgen.


Het 15-jarige meisje uit Kasterlee werd op een kleine landweg opzettelijk aangereden door een donkerblauwe BMW. Het meisje probeerde weg te lopen, maar de twee inzittenden konden haar vastgrijpen. Het slachtoffer kreeg enkele rake klappen en werd vervolgens in de koffer van de BMW opgesloten.

Daarna reden de daders weg om enkele minuten later op een verlaten plaats te stoppen. Minstens één van de twee mannen heeft het meisje daar verkracht. Allicht heeft ook de tweede dader zich aan haar vergrepen. Daarna heeft het duo het slachtoffer nog proberen te wurgen. De daders lieten hun slachtoffer voor dood achter.

Het parket van Turnhout is een onderzoek gestart naar verkrachting met geweld én moordpoging. Parket noch politie wil veel kwijt. De politie onderzoekt of deze feiten te maken hebben met een reeks verkrachtingen in de Kempen de voorbije jaren. Momenteel wijst alles echter in de richting van andere daders.

bron: GVA 16juni2010

Mening: bij commentaren die mensen geven op het bericht staat vaak dat ze de doodstraf terug zouden moeten invoeren voor mensen die zoiets doen, maar wat is de maatschappij vooruit met de dood van deze mensen??? Laat hen afzien, laat hen meemaken wat het is om zo vernederd te worden! Klinkt gemeen maar dat verdienen ze erger dan de dood...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd October 2010, 16:35
dorien.wellens dorien.wellens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Zoersel
Posts: 108
Op zich kan ik de mensen die de doodstraf willen voor zo'n personen geen ongelijk geven. Zij willen niet dat nog iemand anders zoiets gruwelijks meemaakt. Maar misschien is het eerder aan de ouders om hun dochter(s) s'nachts niet meer ALLEEN te laten rond rijden op een zogezegde 'landweg'?
Wat dan een andere oplossing kan bieden is Jan zijn "methode". Deze is veel efficiënter dan iemand de doodstraf te geven want zo maken de daders zelf ales mee en weten wat de gevolgen zijn van hun gruwelijke daden en gaan daar (hopelijk) uit leren.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 3rd October 2010, 16:45
johanvandenbosch johanvandenbosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 106
doodstraf

Dorien,

mijn dochter is 11. Momenteel ga ik overal heen waar zij naartoe gaat. Maar ik kan dit toch niet blijven doen? Binnen enkele jaren zal ze dat zelfs niet willen.
De doodstraf vind ik ook nogal cru. Het gerecht moet er gewoon voor zorgen dat zulke smeerlappen nooit nog in de samenleving komen. Ofwel een castratie. Zulke behandeling neemt alle lusten weg (momenteel moeten ze hun consent daar voor geven, maar laat het gerecht dat gewoon verplicht uitvoeren).
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 4th October 2010, 09:33
Ian.Sourdeau's Avatar
Ian.Sourdeau Ian.Sourdeau is offline
Live Strong Fight Hard
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 107
Doodstraf is inderdaad nogal cru voor deze feiten, en hier is castratie inderdaad één van de beste oplossingen. Zoals Johan al zegt, zou het gerecht de "misdadiger" hiertoe moeten verplichten. Maar momenteel is dit nog niet zo, en dus kunnen we alleen machteloos toekijken hoe deze crimineel binnen enkele jaren terug vrij over het straat loopt.

Doodstraf is dan weer wel een goede oplossing voor personen zoals Detroux.
Deze kosten de Belgische staat alleen maar Miljoenen en we hebben er niets aan. Beter kwijt dan rijk!
__________________
Pain Is Only Temporary, Pride Is Forever.

Semper Fidelis
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 4th October 2010, 16:56
jens.cuypers jens.cuypers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Dessel
Posts: 114
Dit verhaal blijft me nog steeds kippenvel geven.. 1 van de 2 daders is iemand die in hetzelfde dorp woont als mij. Deze gedachte geeft een enorm vies gevoel, wetende dat je buurman ook een crimineel kan zijn. Deze daders hebben het leven verwoest van een meisje, waarom zou men deze mensen hun leven niet mogen verwoesten?

Verkrachting, pedofilie, moord, zulke misdaden verdienen in mijn ogen allemaal een doodstraf. Levenslang heeft hier in België niets te betekenen. Met een beetje goed gedrag, komen ze vervroegd vrij. Doodstraf is misschien ook niet de juiste straf, op enkele seconden is het gebeurd, ze hoeven zelfs niet te lijden. Bovendien is het verboden in ons land.

Maar er zijn weinig andere opties, marteling zou té sadistisch zijn, maar in mijn ogen voor sommige misdadigers wel een ideale straf.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.