actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2009, 20:17
Jarrik.Fransen Jarrik.Fransen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Zoersel
Posts: 69
Open VLD kiest tussen eerlijkheid en ervaring

Open VLD kiest tussen eerlijkheid en ervaring

Open VLD gaat een zware campagneweek tegemoet, nu de strijd om het voorzitterschap moet worden beslecht tussen twee kandidaten die heel erg aan elkaar gewaagd zijn. Het verschil in stemmen tussen Marino Keulen en Alexander De Croo bedraagt één luttele procent en dus wacht beiden de uitdaging om de kiezers van Gwendoline Rutten voor zich te winnen.

Rutten viel gisteren af in de eerste ronde van de voorzittersverkiezing. Haar kiezers moeten nu het verschil maken voor de twee overblijvende kandidaat-voorzitters en dat hebben Keulen en De Croo goed begrepen: in De zevende dag claimen ze allebei een programma te verdedigen dat niet zo veel verschilt van dat van Rutten.

"Er is een duidelijke band tussen het inhoudelijke project van Gwendoline en dat van mij", betoogt Keulen, "een breed liberaal verhaal. Alexander ziet dat iets enger, meer economisch georiënteerd. Ik denk dat het een en-en-verhaal is, economie en financiën, maar daarnaast ook kinderopvang, cultuur, klimaat, noem maar op."

De Croo is er dan weer van overtuigd "dat er veel meer raakvlakken zijn tussen het project van Gwendoline en mij. We deelden de analyse dat er iets grondig verkeerd is in onze partij. We moeten echt fundamenteel zaken veranderen. We waren ook de enige twee die van in het begin met een sterk inhoudelijk programma gekomen zijn. Voor mij heeft twee derde gestemd voor een grondige vernieuwing van onze partij."

Die vernieuwing is ook wat Keulen claimt, maar hij koppelt er zijn eigen politieke ervaring aan als grote troef. "Nu wordt het menens. Wie nu gekozen wordt, gaat binnenkort onderhandelen met Elio Di Rupo, Didier Reynders en Joëlle Milquet. Dat moet iemand zijn met kilometers op de teller, iemand met ervaring en iemand die de partij kent in al haar geledingen. Die troeven heb ik."

Tegenover die ervaring stelt De Croo zijn frisse eerlijkheid. "Ik kom op een frisse manier in de politiek. Bij mij is what you see is what you get. Ik ben een eerlijk persoon." Bovendien brengt De Croo "economische ervaring" mee. "Ik ben een nieuwe auto in de politiek, maar ik heb 10 jaar buiten de poltiek gewerkt. Ik heb 10 jaar met mijn handen en voeten in de economie gezeten. Wij moeten die ervaring uit de praktijk weer in de politiek brengen."

Volgende week beslissen de leden van Open VLD wie het pleit wint: ervaring of frisheid. Hoe dan ook zal de harde strijd om het voorzitterschap in alle sereniteit verlopen, zo bezweren beide kandidaten. "Eén partij wint altijd en dat is Open VLD."

Bron:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/v...06_vld_winnaars
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th December 2009, 22:55
Viky Op de Beeck Viky Op de Beeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lier
Posts: 79
Ik denk dat de frisse wind van De Croo het zal halen van de ervaring.
Men gelooft namelijk niet meer in de oude prijsbeesten.
Het kan natuurlijk zijn dat De Croo nog net iets té fris beschoudt wordt en men meer op veilig wil spelen door de oude bekende te kiezen.
Men kan in het achterhoofd houden dat het tijdens de onderhandelingen een groot voordeel kan zijn als je al veel ervaringen hebt opgedaan met de andere onderhandelaars.

Maar in deze tijd kan De Croo een aangename wint doen waaien binnen Open VLD. Benieuwd wat de leden van Open VLD het belangrijkste vinden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.