actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th May 2009, 16:29
jan voorspoels jan voorspoels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: NIJLEN
Posts: 91
Belgische veroordeelden naar gevangenis in Tilburg

De kans dat 500 Belgische gevangenen tijdelijk worden ondergebracht in de Nederlandse gevangenis van Tilburg is groot. Dat heeft Nebahat Albayrak, de Nederlandse staatssecretaris van Justitie, dinsdag bekend gemaakt. België en Nederland hopen daarover binnen de maand een akkoord te bereiken. Dat meldt persagentschap ANP dinsdag.

Door het tekort aan cellen kunnen veroordelingen onder de drie jaar niet meer uitgevoerd worden in België. Een deel van die veroordeelden krijgt als alternatief een enkelband voor elektronisch toezicht. Inmiddels is er echter ook al een tekort aan enkelbanden zodat een deel van de veroordeelden ook zonder toezicht rondloopt.

bron: belga
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th May 2009, 22:46
Philip_Huygelberghs Philip_Huygelberghs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Nijlen
Posts: 76
Mooi zo. ALs de Belgen even geen blijf meer weten met criminelen sturen we ze gewoon aar Nederland .

Om even te reageren op het tekort van enkelbanden. We pompen miljarden in de banksector, maar geld voor wat enkelbanden resteert er niet? In mijn oren klinkt dat raar.. Criminelen zouden toch een prioriteit moeten krijgen, en dan bedoel ik niet de personen zelf, maar hun opvolging of monitoring hoe je het ook noemt. Een vrije crimineel vind ik persoonlijk niet zo'n fijne gedachte, hoewel het hier om kleine criminelen gaat en het dus genuanceert moet worden besef ik nu juist

Is dat ook niet het systeem dat de wanbetalers toepassen bij de boetes? Wachten tot ze een celstraf krijgen en dan wegwandelen omdat er geen plaats meer is voor kleine criminelen, je zou maar pech hebben moest er juist een plaatsje vrij komen
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 20th May 2009, 00:04
Hanne.Van.Rooy Hanne.Van.Rooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Lille
Posts: 70
Ik denk dat deze oplossing zeker niet slecht is maar op termijn lijkt het mij toch beter om zelf voor voldoende cellen en enkelbanden te zorgen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.