actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th May 2013, 11:43
Veronique.Peeters's Avatar
Veronique.Peeters Veronique.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Booischot
Posts: 98
Ook jongeren voelen de crisis

Recent onderzoek wijst uit dat niet alleen ondernemers en werknemers, maar ook jongeren de huidige crisis voelen. Ze krijgen namelijk minder geld van hun ouders en moeten bijgevolg extra werken naast hun opleiding.

In de studie van het onderzoek- en adviesbureau Intelligence Group, in opdracht van het uitzendbureau StudentenWerk, geeft 54 procent van de jongeren aan dat de economische crisis effect heeft (gehad) op hun studieomstandigheden. Volgens de studie, die werd uitgevoerd bij 831 Nederlandse middelbare scholieren, studenten en jonge professionals tussen 15 en 29 jaar, zijn vooral de financiële problemen van hun ouders hier de oorzaak van.

Zo zag 35 procent van de deelnemende jongeren de bijdrage van de ouders aan de opleiding verminderen of zelfs verdwijnen. Bovendien geeft 14 procent aan naast hun opleiding meer te moeten werken om rond te komen.

DS (jobat), 22/05/2013
http://www.standaard.be/cnt/DMF20130522_017

--------------------------------------------------

Tijdens de lessen economie hebben we al enkele keren gezien dat zakgeld geven een goede manier is om kinderen en jongeren om te leren gaan met geld. Naar mijn mening is het niet slecht dat ook jongeren de crisis voelen in hun portemonnee. Het leert hen voor te bereiden op het dagelijks leven zoals het echt is en ik vind dan ook dat ouders in tijden van crisis hun kinderen minder zakgeld mogen geven. Wat ik wel jammer vind, is dat ouders hun bijdrage aan een opleiding verminderen. Ik begrijp dat het niet altijd evident is om je kind te laten studeren, want dat kost uiteraard 'bakken vol geld'. Maar ik vind niet dat een kind zijn studies zelf moet bekostigen. Ik besef dat dat een gevaarlijke uitspraak is, maar studies in het hoger onderwijs zijn echt niet te onderschatten. Als je het goed wil doen, steek je er veel tijd en moeite in. Als je dan nog wat vrije tijd wil (voor hobby's bv.), blijft er niet veel meer over om nog te gaan werken. In de vakanties is dat eventueel wel mogelijk natuurlijk, maar dan zal je al een heel goede job moeten vinden om je studies te kunnen betalen. Een goede opleiding en een diploma zijn meestal van groot belang om een mooie toekomst uit te bouwen. Daarom vind ik studietoelagen een fantastisch initiatief!
__________________
Believe in yourself and all that you are. Know that there is something inside you that's greater than any obstacle.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.