actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2011, 14:23
dorien.van.heupen dorien.van.heupen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 89
U spendeert tot 3 uur per dag aan e-mail

De Belg is duidelijk verknocht aan e-mail. Bijna 30 procent van de Belgische werknemers besteedt per dag 1 tot 2 uur tijd aan e-mail. Nog eens 22 procent maar liefst 2 tot 3 uur per dag. Meer dan de helft besteedt dus 1 tot 3 uur per dag aan het verwerken van professionele e-mail.

Dat blijkt uit een online enquête van Data News in samenwerking met it-dienstenleverancier AtoS in september bij 2.000 Belgische werknemers. Bijna 4 op de 10 controleert regelmatig voor het slapen zijn e-mails. Bij 30 procent is het checken van e-mail het eerste wat gedaan wordt na het opstaan. 16 procent leest zelfs mails in bed. En gevaarlijk: 3 op de 10 trekt e-mails na in de wagen.

Meer dan 60 procent controleert voortdurend zijn professionele mailbox tijdens het werk. Tijdens het weekend zakt dat percentage tot 4 procent, maar dan nog controleert meer dan 65 procent minstens 1 keer per dag zijn professionele mails. Zelfs tijdens het verlof checkt meer dan de helft minstens één maal per dag zijn inbox.

Wissen zonder openen

E-mail is vandaag het belangrijkste communicatiemiddel (86%) op het werk en heeft dus telefoon en gsm (75%) van de troon gestoten. Vergaderen blijft voor zes op de tien respondenten één van de drie beste communicatiemogelijkheden.

Iets meer dan 18 procent opent of leest alle mails. Meer dan 7 op de 10 ondervraagde werknemers verwijdert tot een kwart van de e-mails zonder ze te openen. Vooral commerciële boodschappen worden meteen naar de prullenmand verwezen.

Naast een professioneel e-mailadres heeft 65 procent van de respondenten meer dan één persoonlijk e-mailadres. Amper 2 procent zegt geen persoonlijk e-mailadres te hebben.

Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws...00009066969.htm
Donderdag 24/11/2011

In sommige gevallen vind ik het wel begrijpelijk dat mensen hun mail constant moeten nakijken of in het oog houden. Dit is vaak zo bij commerciële jobs, zoals bijvoorbeeld op een bank. Het is zo dat werknemers van grote bedrijven (en dus met vaak ontzettend veel klanten) vaak erg veel mails krijgen van deze klanten met vragen die ze graag zo snel mogelijk opgelost zijn. Dus is het van groot belang om zoveel mogelijk bereikbaar te zijn.
Dit vind ik dan soms weer wel jammer aan de technologie die maar nooit stil staat. Mensen worden verwacht -en verwachten dit zelf ook van anderen- constant bereikbaar te zijn. Nu je via je GSM ook al je mails kan nakijken en op internet kan surfen, heb je geen enkel excuus meer om niet bereikbaar te zijn. Als je op vakantie bent, heb je toch soms de behoefte om gewoon even niet bereikbaar te zijn en je gsm niet hoeven op te nemen of geen mails te beantwoorden.. Zo zou het in ieder geval toch moeten kunnen.

Laatst aangepast door dorien.van.heupen : 25th November 2011 om 15:26.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th November 2011, 23:51
dorien.wellens dorien.wellens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Zoersel
Posts: 108
Ook ik ben iemand die constant mijn mail check. Er moest maar eens een docent een mail gestuurd hebben naar mijn schooladres. Eigenlijk verwacht ik mail van een vriendin van mij over een avondje stappen op mijn privé e-mailadres. Zo blijf je bezig. Zo ziet mijn 'ik-check-mijn-mail'-dag er uit: s'Avonds voor ik ga slapen, s'morgens als ik opsta, tussen mijn lessen door, als ik thuis kom van school,...

Echter schrik ik er niet van dat de e-mail nu het belangrijkste communicatiemiddel is. Het is (meestal) gratis en het is echt gemakkelijker en sneller dan sms'en of telefoneren. Ook vind je je mails sneller terug in je mailbox dan zoeken naar een belangrijk smsje of nadenken wat ze tijdens dat telefoongesprek ook al weer hadden gezegd.

Uiteraard is er ook een keerzijde aan de medaille. Doordat er van jou verwacht wordt dat je constant je mail checkt, heb je 'geen leven' meer. Doordat alle technologie maar blijft evolueren en evolueren zullen wij dat mee moeten doen. Binnenkort zullen we tijdens onze slaap onze mail moeten kunnen nakijken... Waar gaat het toch naartoe
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 26th November 2011, 01:17
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door dorien.wellens
Ook ik ben iemand die constant mijn mail check. Er moest maar eens een docent een mail gestuurd hebben naar mijn schooladres.


Citaat:
Uiteraard is er ook een keerzijde aan de medaille. Doordat er van jou verwacht wordt dat je constant je mail checkt, heb je 'geen leven' meer.
Deze week kwam ik om half acht 's avonds thuis van het werk, om te moeten constateren dat mijn 'mailrecord' verbroken was: 63 mails waarvan 57 van studenten... Idd, da's geen leven meer!
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.