actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2011, 19:08
niels.geboers niels.geboers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 30
Antwerpse autist pleegt overvallen onder druk van broers

Het openbaar ministerie heeft vier jaar voorwaardelijk gevorderd voor Dennis V.E. uit Antwerpen. De autistische jongeman had onder druk van de broers J. vijf gewapende overvallen gepleegd. De broers riskeren effectieve celstraffen van dertig maanden tot vijf jaar.

Dennis V.E. ging begin november 2010 alleen wonen en kwam toen in contact met de broers Mohamed, Zaďd en Abderrahim J. Ze palmden zijn appartement in, aten en dronken zijn koelkast leeg en stuurden hem steeds maar weer naar de winkel voor meer. Toen Dennis zonder geld kwam te zitten, werd hij door het trio onder druk gezet om overvallen te plegen. Hij weigerde eerst, maar toen ze hem met de dood bedreigden, stemde hij er toch mee in.

Op amper tien dagen tijd overviel hij drie mensen op straat en pleegde hij twee hold-ups op een krantenwinkel en een frituur. Hij gebruikte telkens een mes met een geel heft dat hij van de broers gekregen had. Eén van hen -doorgaans Abderrahim- was bij de overvallen aanwezig, maar hield zich op de achtergrond.

Dennis gaf de feiten toe en vergoedde al de meeste slachtoffers. De broers ontkennen iedere betrokkenheid. Het mes met het gele heft werd echter wel bij hen thuis aangetroffen en Mohammed werd al voor gelijkaardige feiten veroordeeld. Vonnis op 12 december. (belga/svm)


14/11/11 16u24
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...an-broers.dhtml

--------------------------------------------------------------------------------------

Dit bericht vind ik zeer verontrustend, niet omdat de jongen overvallen pleegde maar omdat de jongen zijn eigen familie niet kan vertrouwen. Ik vindt het ook niet kunnen dat de 3 broers zomaar een autistisch persoon er toe aanzetten om zoiets te doen, en dan nog hun eigen broer. De broers zouden toch wel een zwaardere straf moeten krijgen. 30 maanden tot 5 jaar is veel te weinig voor dit soort van misdaden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th November 2011, 19:32
charlotte.vanlooy charlotte.vanlooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Berlaar
Posts: 106
Deze jongen is autistisch en werd dus gezien als de " zwakkere", maar ik wil er toch even op duiden dat dit iedereen kan overkomen. Iemand bedreigen, en dus tot dingen aanzetten die hij/zij zelf niet wil,gebeurd meer en meer. In dit artikel is het wel een heftige vorm van bedreigen, maar ook op school gebeurd dit. Zo heb ik al eens iets gelezen over een jongen die steeds op weg naar huis werd "overvallen" door een groepje jongens. De jongen(het slachtoffer) moest steeds het geld afgeven dat hij op zak had. Een kennis van mij werd vroeger zelfs bedreigd door middel van dreigbrieven die ze in haar brievenbus toegestopt kreeg. Ook wanneer er ruzie is onderling tussen een groepje jongeren hoor je vaak: " we pakken jullie nog wel" ook dit is een lichte vorm van bedreiging. Een bedreiging kan dus sterk variëren, maar kan dus ook wel steeds gevolgen met zich meebrengen voor het slachtoffer. Ik denk dan vooral aan emotionele schade. En dan is de vraag vaak: " Waarom ik?" En dan denken ze ook vaak: " Ik hoop dat ze zelf eens worden bedreigd." Maar dit laatste gebeurd meestal niet, de "daders" weten dus ook helemaal niet hoe groot de emotionele schade wel kan zijn.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 17th November 2011, 21:53
kevin.vanderauwera kevin.vanderauwera is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westmeerbeek
Posts: 25
Ik kijk al uit naar 12 december en de zogenaamde verzachtende omstandigheden die de verdediging van de 3 broers zal benadrukken in het dossier. De strafmaat wordt hoogstwaarschijnlijk weer een lachertje.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 17th November 2011, 22:13
Suzy Buyens Suzy Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Herentals
Posts: 98
Antwerpse autist pleegt overvallen onder druk van broers

De drie kerels zijn broers van elkaar - let op de namen - maar niet van de autistische jongen. De broers hebben schandelijk misbruik gemaakt van de autistische jongen en wassen nu weer hun handen in onschuld. Zij hebben het niet gedaan, mijnheer, zij weten van niets. Hoe hoog de strafmaat zal zijn? Inderdaad, een lachertje, zeker weten!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.