actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th April 2013, 11:44
S*effi.Goetschalckx S*effi.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 140
Verjagers Sinksenfoor met dood bedreigd

Een aantal buurtbewoners die naar de rechter trokken om de Sinksenfoor te verplaatsen, heeft doodsbedreigingen ontvangen. Dat zegt hun advocaat Griet Cnudde. "Een dertienjarige dochter kreeg het bericht dat haar vader een kogel door de kop zal krijgen."


Het is niet omdat mijn cliënten projectontwikkelaar zijn, dat zij geen recht hebben op nachtrust.
Griet Cnudde, advocaat van de buurtbewoners
De gedwongen verhuizing van de Sinksenfoor doet de gemoederen in Antwerpen fel oplaaien. Na een jarenlange strijd kregen zes klagende buurtbewoners gelijk van de kortgedingrechter. De kermis mag niet meer plaatsvinden op de Gedempte Zuiderdokken. De klagers ontvingen doodsbedreigingen, meldt hun advocaat Griet Cnudde.

"Verschillende cliënten van mij hebben vandaag (gisteren, RA/LB) per sms en e-mail doodsbedreigingen ontvangen. Een dertienjarige dochter kreeg het bericht dat haar vader een kogel door de kop zal krijgen en dat hij sneller dan hem lief is onder de Zuiderdokken zal liggen. Waar zijn we dan mee bezig? Mijn cliënten zijn geen criminelen."

Twee van de zes klagers zijn oprichters van Fairview Developers, een projectontwikkelaar aan de Vlaamse Kaai. Het bedrijf lobbyt actief voor de heropening van de Gedempte Zuiderdokken, in ruil voor een park of een jachthaven. Nog twee klagers wonen in een gebouw uit de portfolio van Fairview Developers. Zelfstandigenorganisatie Unizo is ervan overtuigd dat er financiële belangen meespelen. "Het recht op inspraak door bewoners wordt hier misbruikt voor de commerciële belangen van een aantal grote projectontwikkelaars", zegt Nico Volckeryck, voorzitter van Unizo Antwerpen Stad. "Zonder parking en die volkse bedoening zijn hun panden fors meer waard."

Cnudde betwist dat de klagers uit zijn op geldgewin. "Het gaat om gehoorschade en overlast. Het is niet omdat mijn cliënten projectontwikkelaar zijn, dat ze geen recht hebben op nachtrust. Zij krijgen het verwijt dat het alleen om geld gaat. Maar dat is valse retoriek. Het gebied staat al sinds de jaren zeventig aangegeven als parkgebied. Mijn cliënten wonen er al jaren. Natuurlijk stijgt de waarde van de panden in de buurt, waaronder die van mijn cliënten. Maar tegelijk gaat ook de onroerende voorheffing omhoog en profiteren alle stadsbewoners van een park."

Ludo Van Campenhout, schepen van Stadsontwikkeling (N-VA), spreekt van stemmingmakerij. "Er zijn geen nieuwe ontwikkelingen mogelijk in deze buurt. Criticasters gaan dan ook te kort door de bocht om dit alles te reduceren tot vastgoedontwikkeling." Van Campenhout is verheugd dat er intussen een nieuwe locatie is gevonden aan de Scheldekaaien. Daar zal de Sinksenfoor op 18 mei van start kunnen gaan.

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...-bedreigd.dhtml

Mening: Waar gaan we in dit land toch naartoe? Is het niet normaal dat de inwoners na zovele jaren klagen over de plek van de Sinksenfoor? Ik snap ook dat er enkele bezoekers niet mee akkoord gaan dat de Sinksenfoor na zovele jaren wordt verplaatst naar een andere plek. Ik snap niet dat je daarom doodsbedreigingen moet geven aan de aanklagers! Er is totaal geen respect meer in ons land! Bovendien blijft de Sinksenfoor nog altijd in Antwerpen dus ik snap echt het probleem niet. Dit kan ook op een normale en rustige manier uitgepraat worden zonder dat daar doodsbedreigingen aan te pas moeten komen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.