actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2016, 15:49
Vince.V*ngeel Vince.V*ngeel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Mol
Posts: 47
Zoon van dokter Gyselbrecht: "Ik heb telefoongesprekken aan VRT gelekt"

Peter Gyselbrecht geeft toe dat hij zelf getapte telefoongesprekken in de zaak van de kasteelmoord aan de VRT-redactie heeft bezorgd. In een persmededeling benadrukt Gyselbrecht dat zijn vader André van die démarche niet op de hoogte was. Naar eigen zeggen handelde Gyselbrecht uit machteloosheid.
Donderdagavond werden in Terzake fragmenten uit getapte telefoongesprekken in het onderzoek naar de moord op Stijn Saelens uitgezonden. "Ik en ik alleen heb de VRT-redactie de getapte telefoongesprekken bezorgd die te horen waren tijdens de uitzending. Ik heb dit gedaan op eigen initiatief, zonder dat mijn vader André Gyselbrecht dit wist. Ik heb dit gedaan tegen het advies in van meester Johan Platteau, die ik dank tot vandaag mijn advocaat te zijn geweest."

In zijn mededeling stelt Peter Gyselbrecht dat hij zich al jaren machteloos voelt. De schoonbroer van het slachtoffer Stijn Saelens schreeuwt immers al meer dan vier jaar zijn onschuld uit.

"Niet het minste concrete bewijs"
Volgens Gyselbrecht is er ook niet het minste concrete bewijs van enige betrokkenheid. "Ook uit de verklaring die recent door Pierre Serry afgelegd werd, blijkt duidelijk dat ik niets te maken heb met de dood van mijn schoonbroer Stijn Saelens. Ik heb de geluidsopnames aan de VRT-redactie bezorgd omdat ik niet begrijp waarom men mij in dit dossier blijft beschouwen als een verdachte. De onderzoekers weigeren mij concreet te zeggen op welke wijze ik zou hebben bijgedragen tot de dood van Stijn."

Bijna zeven maanden in de cel
Stijn Saelens verdween op 31 januari 2012 uit zijn kasteel in het West-Vlaamse Wingene. Zijn lichaam werd twee weken later teruggevonden in een bos in Maria-Aalter. Al snel kwam zijn schoonvader André Gyselbrecht in het vizier van de speurders als mogelijke opdrachtgever voor de moord. Op dat moment belandde ook zijn zoon Peter voor bijna zeven maanden in de cel.

"Compleet machteloos"
"Ik heb dit gedaan omdat deze geluidsopnames mijn vermoedens bevestigden dat ik destijds in de gevangenis terecht ben gekomen door toedoen van personen die druk uitoefenden op dit onderzoek. Ikzelf beschik niet over contacten binnen de magistratuur of elders om op enige wijze druk te kunnen uitoefenen op het onderzoek. Ik voel mij dan ook al jaren compleet machteloos."

Morgen raadkamer
Het Brugse parket wil Peter Gyselbrecht samen met zijn vader André, Pierre Serry, Evert d.C. en Franciscus L. voor de correctionele rechtbank brengen voor de moord op Stijn Saelens. Morgen buigt de Brugse raadkamer zich over de verwijzing van het dossier. De nieuwe ontwikkelingen zullen hier in principe geen invloed op hebben. Peter Gyselbrecht wordt sinds kort verdedigd door de Brusselse advocaat Gert Warson.

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...RT-gelekt.dhtml, www.hln.be, 21/11/2016

EIGEN MENING: Hij laat deze geluidopnames net horen om zijn onschuld te bewijzen. De politie heeft geen bewijzen tegen hem en houden hem nog steeds als mogelijke dader. Peter Gyselbrecht gaat hier aan onderdoor en leeft voortdurend met machteloosheid. Hierdoor heeft hij zich net nog meer verdacht gemaakt terwijl op de opnames niets over hem te horen is. Dit is naar mijn mening niet correct.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.