actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st March 2011, 18:48
Mortelmans Bart Mortelmans Bart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Ranst
Posts: 101
Nieuwe acties rond WR regeringsonderhandelingen

Nieuwe acties rond WR regeringsonderhandelingen

maandag 21 maart 2011, 12u41Bron: belga Auteur: hvv

De organisatie ‘Niet in onze naam – Jong’ plant nieuwe acties in het kader van het wereldrecord regeringsonderhandelingen. Op 29 maart bezetten de jongeren verschillende pleinen in Belgische steden. Op die dag verbreekt België het wereldrecord 289 dagen zonder beëdigde regering.
In navolging van de Frietrevolutie op 17 februari, toen al het wereldrecord regeringsonderhandelingen werd ‘gevierd’, is er op 29 maart ‘Op naar het Frietplein!’. De Belgische tegenhangers van het Tahrirplein, waar zich de Egyptische revolutie voltrok, zullen in Antwerpen, Gent, Leuven, Louvain-la-Neuve, Brussel, Luik en Namen liggen.

De Antwerpse jongeren delen maandag in een persbericht mee dat ze de Handschoenmarkt die dag een tijdje zullen bezetten. Vanaf 17.30 uur zal er een evenement zijn, met onder meer gewezen stadsdichter Joke Van Leeuwen en een flashmob.

Ondertussen worden er op Facebook gelijkaardige evenementen aangekondigd in Brussel, op het Flageyplein in Elsene, en in Louvain-la-Neuve op de Place des Wallons. In Gent zal de Kouter worden omgedoopt tot Frietplein, in Leuven het Ladeuzeplein en in Luik de Place Saint Lambert. Een locatie in Namen ligt nog niet vast.

De jongeren verzetten zich tegen de 289 dagen durende regeringsonderhandelingen ‘over de splitsing van het land en het einde van een solidair België’. Ze formuleren vijf eisen, waaronder het behoud van een nationale sociale zekerheid.

Korte toelichting

De inhoud van dit artikel is niet zo echt relevant, maar ik heb dit vooral gepost omwille van de boodschap die hierachter zit! Al deze organisaties die geregeld worden, zijn er omdat de dag van vandaag er nog steeds geen regering is in ons land. Zij doen er ons aan denken, want ik denk dat sommige mensen zich het al niet meer aantrekken en er daardoor niet meer aan denken! Ik vind het eerlijk gezegd lachwekkend maar anderzijds ook verontrustend dat we nog steeds geen regering hebben! Gaan we dit kunnen blijven volhouden! Momenteel gaat het goed met ons land ondanks zonder een regering! Maar ik vraag me af of dit kan blijven duren! Er moet toch ooit een regering gaan komen of we gaan vroeg of laat toch eens tegen de lamp lopen! Voor diegenen die de politieke problematiek van ons land vergeten waren, hierbij een korte herinnering!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st March 2011, 19:05
Eveline.Leysen Eveline.Leysen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 67
Wat moet men nog allemaal doen om de aandacht van politici te trekken?
De mensen zijn de aanslepende regeringsvorming grondig beu. Ik vind het wel goed dat men deze acties blijven uitvoeren. De burgers blijven het sein geven dat de politiekers moeten voortmaken en eens samen moeten werken.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 21st March 2011, 21:02
Elise_v Elise_v is offline
Elise Vrins
 
Geregistreerd op: Feb 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 100
Het blijft raar, die zelfspot die wij Belgen hebben in verband met ons gebrek aan een regering. Wat me wel opvalt is dat de acties altijd tot stand komen door inspanningen van jongeren. Het lijkt alsof de iets oudere generatie zich van de huidige situatie inderdaad niet zo veel aantrekt, met uitzondering tot politici en politieke activisten natuurlijk.

Ik vind ook wel dat, omdat je er in het dagelijkse leven nog niets van merkt, het niet echt doordringt dat ons land in de problemen zit. Pas als de problemen echt voelbaar worden in ieder individueel leven, zal heel België letterlijk in actie schieten. Maar dan is het natuurlijk al iets te laat. We moeten meer druk zetten op onze 'regering', ze moeten de druk voelen om er snel iets aan te doen en ik denk dat dat nu niet genoeg het geval is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.