actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th November 2011, 20:17
Tinne Sysmans Tinne Sysmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Merksplas
Posts: 122
Mechelse politie houdt spreekuur op Twitter

De lokale politie Mechelen organiseert op maandag 21 november tussen 18 en 19u haar eerste spreekuur op Twitter. Dat gebeurt voortaan maandelijks.

"Met dit initiatief, vernieuwend voor België, willen wij opnieuw een voortrekkersrol spelen in het gebruik van sociale media bij de politie. Zo willen wij ook onze partners en de Mechelaars nog nauwer betrekken bij hun lokale veiligheid", zegt woordvoerder Maurice Dommicent. Meer dan 1.000 mensen volgen de Mechelse politie vandaag al via Twitter.

Burgemeester Bart Somers (Open Vld) gelooft in de kracht van de aanpak, omdat de burger de mogelijkheid krijgt om rechtstreeks te communiceren met de korpsleiding van de politie. Hij zal ook aanwezig zijn tijdens het allereerste spreekuur. "Iedereen kan via Twitter korte vragen stellen over zeer uiteenlopende, algemene thema's: veiligheid, verkeer, overlast, politiewerking. De korpschef, de korpsleiding en de operationeel verantwoordelijken engageren zich om via een tweet te antwoorden op deze vragen, bijkomende informatie te verstrekken of mensen uit te nodigen voor een meer diepgaand, persoonlijk gesprek" ,legt Dommicent uit.

SVH
09/11/11
bron: http://www.gva.be/antwerpen/mechele...op-twitter.aspx

Eigen mening
Ik vind dit een leuk initiatief, maar ik weet alleen niet of hier veel gebruik van gemaakt zal worden. Niet iedereen heeft een Twitter-account en er volgen al wel 1000 mensen de Mechelse politie, maar als je weet dat er 81000 inwoners zijn in Mechelen is dat nu ook weer niet zo heel veel. Misschien is het de eerste maanden nog wel leuk om eens een vraag te stellen, maar ik weet niet of de mensen dit gaan blijven doen.

Ik ben zeker voor het idee van innovatie en het verbeteren van de communicatie. In ieder geval ben ik eens benieuwd of dit gaat blijven bestaan in Mechelen en/of er misschien andere dorpen of steden ook mee in dit project willen stappen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.