actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th January 2016, 11:30
m*nique m*nique is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2015
Locatie: Lille
Posts: 63
Duidelijk genoeg? Kunstenares protesteert naakt aan de Dom in Keulen

http://www.demorgen.be/buitenland/d...eert-naakt-aan-

"Respecteer ons! Ook al zijn we naakt, we zijn geen prooi!" De boodschap die Milo Moiré in haar blootje verkondigde aan de Dom van Keulen is meer dan duidelijk. Of deze Zwitserse performancekunstenares in haar enthousiasme ook de juiste methode gebruikt heeft, is dan weer een andere vraag.


"Ik sta hier voor de vrijheid van de vrouwen en voor de rechten die we de voorbije vijftig jaar afgedwongen hebben. We moeten ons vrij kunnen bewegen, die waarden mogen we niet opgeven", klonk het. Van de politiek eist ze nu gepaste maatregelen.

Ook over de fameuze uitspraak van burgemeester Reker -"Hou meer dan een armlengte afstand"- deed ze haar zegje. "Zo lijkt het alsof de slachtoffers zelf iets verkeerds gedaan hebben, maar dat is natuurlijk niet zo. Dames, jullie kiezen nog altijd zelf hoe jullie kleden."

De politie keek het spektakel deze ochtend met de nodige bewondering aan. "Ze hebben me laten doen, zolang ik niemand seksueel lastigviel", aldus Moiré. "Ik heb zelfs applaus gekregen van voorbijgangers."

Moiré is niet aan haar proefstuk toe. Zo vloog ze in juli een nacht de cel in omdat ze aan de Eiffeltoren in Parijs poedelnaakt met toeristen op de foto ging. Daarnaast stapte zelfbewuste Milo al eens zonder enig textiel een museum binnen met baby op de arm en stapte ze in diezelfde 'outfit' de trein op. Tot slot liet ze -u leest het goed- eieren met verf uit haar vagina floepen.

Mening
Dit vind ik nu ook weer overdreven.
Ja, wij vrouwen moeten blijven vechten voor onze rechten en Frau Reker mag wat mij betreft meteen vertrekken, maar als tegenreactie in je blootje gaan staan, nee, mij gaat dat nu net iets te ver. Ik vind het niet verstandig!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.