actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th May 2015, 10:22
J*ppe.Nicolai J*ppe.Nicolai is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Sint-Antonius
Posts: 80
Eerste kwartaal stemt Zalando positief

Het Duitse webwinkelbedrijf Zalando is dankzij een sterke financiële prestatie in het eerste kwartaal positief gestemd over heel 2015. Dat maakte het bedrijf, dat in oktober naar de beurs in Frankfurt werd gebracht, bekend.

Zalando profiteerde de afgelopen maanden van een toegenomen aantal klanten, een hoger aantal orders en een stijging van het gemiddelde bedrag dat in zijn winkels werd gespendeerd. In totaal verwelkomde het bedrijf bijna 393 miljoen klanten op zijn website, ruim 18 procent meer dan een jaar eerder. De omzet steeg in het eerste kwartaal met 28,5 procent tot 643,6 miljoen euro.

De onderneming verwacht nu dat de omzetgroei dit jaar uitkomt aan de bovenkant van de eerder afgegeven bandbreedte van 20 tot 25 procent. Zalando was voor het eerst winstgevend in een eerste kwartaal, met een bedrijfsresultaat van 29 miljoen euro.

Bron: De Standaard
Datum: 12/05/2015

Mening:
Ik en waarschijnlijk ik niet alleen, had niets anders dan een positieve trend van Zalando verwacht. De jaren waarbij zij kwartaal na kwartaal verlies maakten, lijken voorbij. Deze strategie, waarbij de winstmarge klein en de terugstuurdienst groot was, lijkt nu te beginnen lonen. Zalando krijgt steeds meer klanten, iets wat mij niet verwonderd. In onze huidige maatschappij moet alles snel en efficiënt gebeuren, waardoor (file)ritjes naar winkelstraten en shoppingcentra ingeruild worden door een muisklik op het internet. Zalando kiest er daarboven ook voor om kleding gratis terug te kunnen sturen, waardoor het contra-argument van online shoppen (namelijk het niet kunnen passen van de kleding) vervalt. Ik verwacht dat de komende jaren deze online business nog verder zal boomen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th May 2015, 11:58
Z*ë.Crols Z*ë.Crols is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Arendonk
Posts: 90
Zalando opent deuren

Dat Zalando uit zijn ruwe start zou geraken was bij iedereen geweten. Eerst was het bedrijf verre van winstgevend en nu lokken ze jaarlijks zo'n 393 miljoen consumenten naar hun website. Ook ik heb toegegeven aan de ‘hype’ en heb al regelmatig Zalando-pakketjes aangenomen van één van hun koeriers.

Alle donderwolkjes die voordien boven het mooie concept van online winkelen hingen, zijn bij Zalando verdwenen. Ik was er zelf redelijk sceptisch over in het begin en begreep niet waarop mensen niet uit hun luie zetel konden komen om een bezoekje te brengen aan een fysieke winkel. Daar had je naar mijn mening keuze genoeg en kon je ieder kledingstuk fatsoenlijk passen voor je een beslissing moest nemen. Met het 30 dagen gratis retourrecht heb je bij Zalando niets te verliezen. Je kan uit het enorme aanbod zoveel stuks kiezen als je wilt, ze worden gratis geleverd en de stuks die niet passen kan je gratis retour sturen. Ik was opgelucht dat er geen hele rompslomp bij kwam kijken en dat het retoursproces zo vlot verliep.

Ook één van hun nieuwst ‘betaalmethodes’ doet het zeer goed! Je kunt namelijk zonder vooraf te betalen enkele stuks thuis laten leveren en kiezen welke stuks je wilt houden. Je stuurt de 'slechte' stuks gratis weer op naar Zalando en moet dan gewoon nog even de stuks die je houdt betalen. Dat is één van hun verkoopstrategieën die ook veel mensen over de streep hebben getrokken.

Volgens mij is het laatste woord over Zalando zeker nog niet gezegd. Als ik hun groei bekijk, denk ik dat ze zeker nog met meer innovatieve ideeën op de proppen zullen komen en dat hun klantenlijst enkel langer zal worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.