actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st May 2013, 22:19
M*thi De Pauw M*thi De Pauw is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 142
Amerikaans meisje aangeklaagd voor lesbische relatie

De 18-jarige Kaitlyn Hunt uit het Amerikaanse Florida is aangeklaagd omdat ze een relatie had met een minderjarige medestudente. Ze kreeg twee jaar huisarrest en riskeert een celstraf. Dat schrijft The Examiner.
Vorig jaar had Kaitlyn iets met een 14-jarige studente uit haar basketbalteam. De ouders van de puber keerden zich tegen de relatie en klaagden het meisje aan. Op 16 februari kwam de politie langs ten huize Hunt-Smith om Kaitlyn in de boeien te slaan wegens ‘onzedelijke en wellustige mishandeling’ van een kind tussen 12 en 16 jaar. Na haar arrestatie werd het meisje van school gestuurd en kreeg ze een contactverbod.

Inmiddels kreeg Hunt een schikkingsvoorstel. Daarin staat dat het lesbische meisje, dat werd geregistreerd als zedendelinquent, gedurende twee jaar enkel naar haar nieuwe school en het werk mag gaan en verder niet mag buitenkomen. Hunt heeft tot aanstaande vrijdag om te reageren op de schikking. Doet ze dat niet dan volgt een strafrechtelijke zaak die in het slechtste geval zal leiden tot een celstraf van vijftien jaar.

De ouders van Hunt hebben inmiddels een Facebookcampagne op poten gezet in de hoop dat hun dochter haar vrijheid terugkrijgt. ‘De ouders van het meisje hebben nooit gezegd dat ze een probleem hadden met de steeds intenser wordende band tussen onze dochters. Ze wilden mijn dochter gewoon kapotmaken’, aldus de mama van Kaitlyn, Kelley Hunt-Smith, op Facebook. ‘Ze dachten dat mijn kind hun meisje lesbisch had gemaakt’.De 18-jarige Kaitlyn Hunt uit het Amerikaanse Florida is aangeklaagd omdat ze een relatie had met een minderjarige medestudente. Ze kreeg twee jaar huisarrest en riskeert een celstraf. Dat schrijft The Examiner.
Vorig jaar had Kaitlyn iets met een 14-jarige studente uit haar basketbalteam. De ouders van de puber keerden zich tegen de relatie en klaagden het meisje aan. Op 16 februari kwam de politie langs ten huize Hunt-Smith om Kaitlyn in de boeien te slaan wegens ‘onzedelijke en wellustige mishandeling’ van een kind tussen 12 en 16 jaar. Na haar arrestatie werd het meisje van school gestuurd en kreeg ze een contactverbod.

Inmiddels kreeg Hunt een schikkingsvoorstel. Daarin staat dat het lesbische meisje, dat werd geregistreerd als zedendelinquent, gedurende twee jaar enkel naar haar nieuwe school en het werk mag gaan en verder niet mag buitenkomen. Hunt heeft tot aanstaande vrijdag om te reageren op de schikking. Doet ze dat niet dan volgt een strafrechtelijke zaak die in het slechtste geval zal leiden tot een celstraf van vijftien jaar.

De ouders van Hunt hebben inmiddels een Facebookcampagne op poten gezet in de hoop dat hun dochter haar vrijheid terugkrijgt. ‘De ouders van het meisje hebben nooit gezegd dat ze een probleem hadden met de steeds intenser wordende band tussen onze dochters. Ze wilden mijn dochter gewoon kapotmaken’, aldus de mama van Kaitlyn, Kelley Hunt-Smith, op Facebook. ‘Ze dachten dat mijn kind hun meisje lesbisch had gemaakt’.

Bron: www.nieuwsblad.be
Datum: 21/05/2013

Eigen mening:

"Ze dachten dat mijn kind hun meisje lesbisch had gemaakt"

Leven ze daar nog in de middeleeuwen? Dit is een regelrechte haatcampagne gericht aan het adres van dat oudere meisje. Toegegeven, ik keur het niet meteen goed dat een meisje van 12 en een meisje van 16 een relatie hebben, maar zou het uitgemaakt hebben moest de zestienjarige een jongen geweest zijn? De leeftijd mag hier echt geen beslissende factor zijn. Kinderen zijn kinderen, ze doen stomme dingen. Die relatie was hoogstwaarschijnlijk toch gedoemd om te mislukken. Dat de ouders er tussenkomen begrijp ik nog wel, maar aanklagen en succesvol een huisarrest van twee jaar behalen is ronduit belachelijk. Ook verschoot ik van de staat waar dit gebeurde. Florida? Ik had zoiets meer verwacht in de zuiderse staten, zoals Texas of Alabama. Hier speelt religie nog een veel grotere rol en zou ik kunnen denken dat er nog iets of wat homohaat leeft, maar toch niet in een staat als Florida?

Laatst aangepast door M*thi De Pauw : 21st May 2013 om 22:33.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd May 2013, 09:25
l*sa123 l*sa123 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Arendonk
Posts: 69
Ook ik deel deze mening. Ik kan het bijna niet geloven?!
Toegegeven, over het leeftijdsverschil kan discussie zijn, maar volgens mij gaat dit gewoon over het feit dat het een relatie is tussen twee meisjes. Moest het om een jongen en meisje gaan, was dit volgens mij een heel ander verhaal geweest.
Vreselijk gewoon!
Wat als het oudere meisje oprechte gevoelens heeft voor meisjes of binnen enkele jaren voor vrouwen? Durft zij hier dan nog openlijk voor uitkomen?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.