actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th April 2011, 20:26
lien.lauwers lien.lauwers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wechelderzande
Posts: 114
Nederlandse schutter stopte jaar geleden met medicatie tegen psychose

Tristan van der Vlis, de jonge schutter die vorige week een bloedbad in het Nederlandse Alphen aan den Rijn aanrichtte, nam medicijnen om een psychose te voorkomen. Een jaar voor het drama stopte hij echter met het innemen van de pillen.


De 24-jarige Nederlander gebruikte zes jaar lang medicijnen tegen waanideeën en hallucinaties. Zijn familie beweert dat hij schizofreen was en ook Justitie bevestigt dat de schutter "stemmen in zijn hoofd" hoorde.

Hij bezocht sinds begin 2008 ook een psychiater. Volgens AD besloot van der Vlis zeven maanden geleden om niet meer te gaan. Ook zijn medicijnen slikte hij niet meer. De jongeman gebruikte wel nog slaapmiddelen en antidepressiva.

Tristan van der Vlis opende vorige week zaterdag het vuur in een winkelcentrum. Daarbij kwamen zes mensen om het leven. Het gerecht probeert nog steeds het motief te achterhalen.

Bron: GVA online, 17 april 2011

Motivatie:

Ik vind dit eigenlijk een beetje schrikwekkend. Wat als er nog meer mensen die psychische problemen hun medicatie niet nemen? Kunnen ze deze mensen dan niet beter controleren? Anderzijds lijkt het me dat het aantal mensen met zulke problemen die zo'n daad doen elk jaar groter wordt. Het kan ook zijn dat dit mijn aandacht gewoon steeds meer trekt. Ligt dit niet aan de maatschappij en al de problemen die er tegenwoordig zijn? Ik schrik er echt niet van dat er zulke mensen rondlopen, het wordt tijd dat men daar eens iets aan doet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.