actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2009, 09:02
Nathalie.Tilemans Nathalie.Tilemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Berlaar
Posts: 69
NSZ wil rookverbod in cafés 6 maanden uitstellen

In principe geldt vanaf 1 januari 2010 een rookverbod voor cafés die maaltijden aanbieden, maar voorlopig blijft de uitvoering van die beslissing hangen in de politieke mallemolen. Het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) stelt daarom voor om het rookverbod met zes maanden uit te stellen tot 1 juli. Dat bericht de krant Het Laatste Nieuws.

Vanaf begin januari zou een sigaret taboe worden in cafés waar men ook een kleine hap kan eten. Maar die maatregel is nog steeds niet definitief door het parlement geraakt, zodat de zowat 15.000 betrokken café-uitbaters geen idee hebben waar ze aan toe zijn.

Voor NSZ-voorzitster Christine Mattheeuws is de maat vol. "Als politici denken dat ze dit rookverbod er nog snel kunnen doorjagen, zijn ze fout. Een uitbater heeft tijd nodig om zijn beslissing te communiceren aan zijn klanten en een aantal praktische zaken te regelen die nu eenmaal wat tijd vragen."

De Morgen Online 30 november 2009 08u14

Ik vind het rookverbod in cafés die maaltijden aanbieden een goede zaak. Als je niet rookt en je wil iets kleins eten, dan smaakt dat veel beter zonder dat je de rook erbij moet nemen. Dat is gewoon veel aangenamer.
Als café-uitbaters een investering willen doen om toch een stuk te behouden waar er wél gerookt mag worden, dan is dat wel oké voor mij, als ze er maar voor zorgen dat de niet-rokers daar geen last van hebben.
Als ze die twee stukken goed gescheiden kunnen houden, moet dit mogelijk zijn vind ik.
Ik vind het wel erg voor de café-uitbaters dat er maar geen schot in de zaak komt, men neemt maar geen beslissing. Zo weten de café-uitbaters niet tegen wanneer zij eventuele aanpassingen moeten doen in hun café. Men laat hen echt in de kou staan.
Dit bewijst nog maar eens wat een politieke rompslomp we hebben in dit land. Als er iets moet worden besloten, dan duurt dit altijd veel te lang. Er wordt steeds naar nieuwe uitvluchten gezocht opdat men maar geen vordering hoeft te maken.
Het wordt tijd dat de politiek eens meewerkt zodat er schot in de zaak komt, en zodat iedereen weet waar ze aan toe zijn.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th November 2009, 09:10
Yannick.Truyen Yannick.Truyen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Zoersel
Posts: 82
NSZ wil rookverbod in cafés 6 maanden

Het wordt tijd dat de politiek schot brengt in deze zaak. Want op deze manier kan het niet meer verder. Ze vragen 6 maanden uitstel dit zou eigenlijk niet mogen.Maar ik begrijp de uitbaters wel dat ze uitstel willen. Als ze alles moeten aanpassen op een maand tijd is dit enorm veel werk. Persoonlijk ben ik voor het rookverbod. Door dit verbod kunnen de niet-rokers ten minste eten zonder in de stank te zitten van de rook.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th November 2009, 14:41
Lisa.Ceulemans Lisa.Ceulemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herselt
Posts: 66
Uitstel rookverbod!

Ik vind het niet meer dan juist dat het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) uitstel vraagt. Eerst moet de maatregel volledig door het parlement geraken en daarna worden toegepast. Vanaf het moment dat de maatregel door het parlement geraakt tot de uitvoering ervan, moeten de betrokken cafés voldoende de kans krijgen om de nodige aanpassingen te doen. Een half jaar is daar een uitstekende termijn voor. Dat wil echter niet zeggen dat uitstel afstel is, want deze maatregel is zeker broodnodig. Wie ervoor betaalt om elders iets te eten moet daar ongestoord van kunnen genieten. Voor de cafés is voldoende tijd om de juiste aanpassingen voor rokers te voorzien ook belangrijk om hun klantenbestand te onderhouden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.