actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #5  
Oud 19th May 2011, 14:24
sara.van.hecke sara.van.hecke is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Vorselaar
Posts: 63
Ik ben het er mee eens dat het vaak aan de opvoeding ligt als honden bijten, al zal het ene ras dit ook wel sneller doen dan het andere. Maar ik moet vooral Jana gelijk geven als ze zegt dat ouders hun kinderen niet alleen mogen laten met honden, zelfs niet met hun eigen hond. Kinderen leren vaak niet hoe ze met honden moeten omgaan, zien hen vaak als 'speeltje' en gaan er dan veel te bruut mee om. Daarbij komt ook nog dat honden, zoals Jelle zegt, wel dieren blijven en dus onvoorspelbaar. De allerliefste familiehond kan ergens van schrikken, zich pijn doen,... en als reactie bijten. Ook is de hond uit het artikel een redelijk grote hond. Als de bijtwonden dodelijk kunnen zijn mag je zo'n hond zeker niet alleen laten met een kind. Wij hebben thuis zelf een teckel (klein dus) en we laten die ook niet alleen met kinderen. Onze hond zou al serieus haar best moeten doen om iemand dood te bijten maar toch kan ze, zeker bij kleine kinderen, bijvoorbeeld in het gezicht ernstige schade veroorzaken. Ik vind ook niet dat de hond laten inslapen de standaardoplossing moet zijn. Honden kunnen, beter dan mensen, 'heropgevoed' worden. En dan blijft het de boodschap om kinderen niet met hen alleen te laten.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.