actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st April 2012, 18:24
Tinne Sysmans Tinne Sysmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Merksplas
Posts: 122
De Wever gaat voor burgemeestersjerp

Bart De Wever stelt zich kandidaat om bij de gemeenteraadsverkiezingen in oktober sp.a-politicus Patrick Janssens op te volgen als burgemeester van Antwerpen. Hij zal de N-VA-lijst trekken. Dat maakte hij zonet bekend op een congres.


"Antwerpen is een fantastische stad. Maar we worden geplaagd door vele problemen en we staan voor grote uitdagingen. We hebben de kracht van verandering dringend nodig. De N-VA wil deze kracht van verandering zijn. Daarom heb ik besloten mij kandidaat te stellen voor het lijsttrekkerschap in Antwerpen."

Van Campenhout duwt de lijst
Met die woorden maakte N-VA-voorzitter Bart De Wever een einde aan weken van speculatie. Hij doet het, dus. De N-VA trekt op 14 oktober met de Obama-achtige slogan 'De kracht van verandering' en met Bart De Wever op kop naar de kiezer. Liesbeth Homans wordt tweede op de lijst, huidig schepen Ludo Van Campenhout zal duwen.

En Bart De Wever gaat ook resoluut voor het burgemeesterschap. "Als de Antwerpse kiezer dat zo beslist, wil ik op 1 januari 2013 heel graag burgemeester worden", zegt hij.

Wat in 2014?
De Wever wil vanuit Antwerpen wegen op het Vlaamse beleid. Vooral op mobiliteit. Op het congres werd duidelijk dat dit het hoofdthema wordt van de kiescampagne. Wat De Wever bij de regionale verkiezingen van 2014 gaat doen, daar wilde hij nu niet op ingaan.

datum: 21 april 2012
bron: http://www.gva.be/dossiers/gemeente...ter-worden.aspx

Eigen mening
Het was te verwachten dat Bart De Wever voor burgemeester zou gaan. Ik ben benieuwd wat de uitslag zal zijn in oktober, volgens mij maakt hij zeker kans om de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen te winnen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd April 2012, 02:11
Sanne.Nuydens Sanne.Nuydens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 79
Dit zag je inderdaad al van mijlenver aankomen. Ik moet zeggen, ook ik ben benieuwd hoe N-VA het zal doen in de gemeenteraadsverkiezingen.
Als ze de lijn van de vorige verkiezingen kunnen doortrekken, maakt De Wever inderdaad een goede kans.
Moest hij burgemeester worden, ben ik wel benieuwd hoe hij het er vanaf brengt.
Als hij lokaal zijn beloftes kan waarmaken, zal dat hem allesinds nog populairder maken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.