actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2014, 11:20
veronique.h*rmans veronique.h*rmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 20
Leraar geschorst na klacht van oud-leerlinge in Turnhout

Turnhout Het Heilig Graf in Turnhout heeft een leraar geschorst nadat een oud-leerlinge vorige maand klacht had ingediend voor grensoverschrijdend gedrag.


"De raad van bestuur heeft deze klacht ernstig genomen en beslist een tuchtprocedure op te starten om deze klacht verder te onderzoeken", klinkt het in de school.

"In afwachting van verdere duidelijkheid, heeft de raad van bestuur tevens beslist om bij wijze van bewarende maatregel dit personeelslid preventief te schorsen."

Alle leerlingen kregen een brief mee naar huis. Ze kunnen bij de schooldirectie terecht als ze vragen hebben of iets willen melden.


bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...-Turnhout.dhtml


mening: Ik vind dat de oud-leerling een klacht had moeten indienen tijdens haar schoolloopbaan. De feiten zijn niet meer recent en ik vin dat je geen slapende honden moet wakker maken, als de leerkracht nog dit gedrag zou vertoont hebben dan zouden er nog wel klachten komen van zijn huidige leerlingen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th December 2014, 12:21
M*thi De Pauw M*thi De Pauw is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 142
Wat verstaan we onder 'grensoverschrijdend' gedrag? Bedoelen ze dan persoonlijke grenzen of algemene grenzen? Er zijn mensen waarbij je niet dichter dan twee meter mag komen voor ze zich ongemakkelijk gaan voelen maar bij anderen mag je bij wijze van spreken in hun nek kruipen voor ze een opmerking gaan geven omdat het ze niet stoort. Moest de man obscene gebaren gemaakt hebben, tot daar toe. Maar dan nog! De klacht komt van een oud-leerlinge. Voelde ze zich dan pas onwennig na haar schoolloopbaan? Wanneer een leerkracht iets doet dat niet hoort, kan je er zeker van zijn dat de leerling in kwestie of toch zeker een andere leerling dit aan bepaalde instanties meldt.

Zoals de poster al zei: dit is oude koeien uit de sloot halen en niet meer relevant. Moest de leerkracht nog steeds zulk gedrag vertonen en komen er nog klachten binnen, pas dan vind ik de schorsing gerechtvaardigd. Anders vind ik dat de man zijn rechten werden geschonden.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 8th December 2014, 13:07
A*vid.Van.der.haegen A*vid.Van.der.haegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 103
Ik ga akkoord met onderstaande meningen. Het lijkt een afrekening ‘na Pasen’ en de ‘vijgen’ worden nu onderzocht. De raad van bestuur kan natuurlijk niets anders doen dan de feiten onderzoeken, maar het lijkt me dat de ‘bewarende maatregel’ er is om de gemoederen te sussen. Onschuldig voordat het tegendeel bewezen is, is blijkbaar niet van toepassing bij een school.
Er valt niet uit te maken wat er juist gebeurd is, dat vermeldt het artikel niet. Dan maar afwachten op de resultaten van het onderzoek.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 8th December 2014, 13:08
P*eter.desmedt P*eter.desmedt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2012
Locatie: Vosselaa
Posts: 109
Ik ga niet helemaal akkoord met Veronique. Ze zegt dat je geen slapende honden moet wakker maken. Dus alle feiten moeten gewoon vergeten worden? Dus iedereen blijft dan gewoon ongestraft? Wat dan met de priesters die jarenlang kinderen hebben misbruikt? Moeten deze dan ook ongestraft blijven?

Ik vind het net zeer goed dat deze feiten eindelijk aan het licht komen! Het is in mijn ogen dan ook noodzakelijk dat deze feiten ernstig worden genomen zodat deze niet nog eens herhaald kunnen worden. Verder onderzoek zal raad brengen...
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 9th December 2014, 11:38
G*lles.Den.Abt G*lles.Den.Abt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Noorderwijk
Posts: 115
Ik ga hier akkoord met Pieter, waar rook is is voor heb ik altijd horen vertellen. Ik denk dat de leerlinge geen klacht heeft durven indienen tijdens haar actieve schoolloopbaan omdat ze bang had voor een bepaalde rancune van de leerkracht. Hij heeft op dat moment de macht om haar slechte punten te geven. Het is goed dat men dit onder de loep wil nemen omdat dit misschien een domino effect kan hebben qua reacties van andere leerlingen die ooit zoiets meegemaakt hebben. En inderdaad zoals Pieter al zei, denk maar aan de priesters die jarenlang kinderen misbruikt hebben. Door 1 iemand die opstond zijn er nog meer gevolgd...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.