actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th October 2010, 11:49
Nathalie.Tops Nathalie.Tops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 116
Directeur van Hongaarse fabriek die milieuramp veroorzaakte vrijgelaten

Rechter laat directeur Hongaarse rampfabriek vrij
13/10/10 18u52

De rechtbank van de Hongaarse stad Veszprem heeft de directeur-generaal van de Hongaarse aluminiumfabriek, Zoltan Bakonyi, vrijgelaten. De gronden van verdenking waren niet voldoende in dit stadium van het onderzoek voor een voorlopige hechtenis, zei de advocaat van Bakonyi aan het Hongaarse persbureau MTI.

De bedrijfsleider werd maandag gearresteerd nadat op 4 oktober bijna een miljoen kubieke meter giftige modder uit de fabriek stroomde. De autoriteiten verdenken de man van grootschalige blootstelling aan gevaar en van milieuschade.

Nog steeds worden vijftig mensen in het ziekenhuis behandeld. Zowel het water als de bodem zijn verontreinigd over een gebied van 40 vierkante kilometer. Het ongeval is een van de ergste milieurampen in de geschiedenis van het land. (belga/vsv)

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...riek-vrij.dhtml

Mening:

Eerder hoorde ik in het nieuws dat deze fabriek in de loop van volgende week opnieuw zou openen. Dit schokte me enorm. Hoe kan het dat de fabriek die verantwoordelijk is voor deze grote milieuramp, zomaar opnieuw zijn deuren mag openen? Nog vreemder vind ik het dat de directeur zo snel werd vrijgelaten. Als leider van het bedrijf zou hij moeten weten wat er is fout gelopen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.