actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th January 2013, 19:09
V*ronique.Govaerts V*ronique.Govaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Pulle
Posts: 105
Aantal mensen met griep blijft stijgen

Aantal mensen met griep blijft stijgen

Het aantal mensen dat met griepachtige symptomen naar de dokter gaat, is vorige week nog toegenomen. Dat meldt het Wetenschappelijk Instituut Volksgezondheid (WIV).

België kampt sinds begin deze maand officieel met een griepepidemie en de griepactiviteit blijft dus toenemen. De drempel van hoge intensiteit is ondertussen overschreden.
Momenteel circuleren er vooral twee types van het influenzavirus: het B-virus en het virus A(H1N1)09pdm. Het virus A(H3N2) komt minder vaak voor.
Kinderen worden het vaakst besmet, zo blijkt. Maar ook het aantal mensen in de andere leeftijdsgroepen met griep neemt toe, behalve bij mensen van 65 jaar en ouder. Vorige week steeg ook het aantal consultaties voor acute luchtweginfecties.
Volgens het WIV werd er tot de tweede week van januari nog geen verhoogde sterftegraad vastgesteld die toe te schrijven is aan de winterse omstandigheden.

Bron: De Standaard, 30 januari 2013 http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20130130_00451114

Commentaar:
Toen ik hoorde dat er een griepepidemie uitbrak in ons land, dacht ik: “Ohnee, het zijn examens!” Het leek echt een hel om tijdens de examens ziek te worden. Ik denk dat ik niet de enige student ben die daar zo over dacht.
Wanneer bij mij thuis, één persoon de griep heeft, wordt dit al snel doorgegeven aan het hele gezin. Dit zal niet enkel en alleen van toepassing zijn in mijn familie. Het is dan ook begrijpelijk dat de griepepidemie ons land nog niet verlaten heeft.
Toch kan een griepje niet zoveel kwaad, toch niet bij kinderen en volwassenen. Vaak na een paar dagen in bed uit te zieken, voelt men zich al een stuk beter. Oudere mensen daarentegen kunnen hier veel meer last van hebben. Maar ziek worden is jammer genoeg nooit fijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.