actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th May 2015, 11:47
T*ïssa.Vermeiren T*ïssa.Vermeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Apr 2015
Locatie: Oostmalle
Posts: 55
Voortaan ook Tweets in Google-zoekresultaat

Voortaan ook Tweets in Google-zoekresultaat


De internetreuzen Google en Twitter slaan de handen in elkaar. Sinds gisteren worden ook tweets meegenomen in de zoekresultaten die Google je serveert, althans voor Amerikaanse gebruikers. Binnenkort wordt de dienst ook uitgerold buiten de VS.

De samenwerking werd aangekondigd op de blogs van Google en Twitter. Wie Google voortaan een zoekopdracht geeft, krijgt ook resultaten uit de gigantische 'firehose' van zo'n half miljard tweets die Twitter dagelijks uitspuwt. Zoek je bijvoorbeeld op NASA of Taylor Swift, dan krijg je relevante tweets over of van het gezochte onderwerp. Je kan ook op 'hashtags' zoeken zoals #madmenfinale of #cobw.

Het is niet de eerste keer dat Google en Twitter elkaar besnuffelen. Zo'n vier jaar geleden werd al geëxperimenteerd met tweets in zoekresultaten, maar de samenwerking werd om onbekende redenen stopgezet. Google probeerde vervolgens om zijn eigen sociaal netwerk, Google Plus, uit te bouwen. Maar de zoekreus slaagde er maar niet in om Google Plus uit te bouwen tot een alternatief voor Facebook of Twitter. Volgens geruchten zou Google binnenkort een nieuw fotodeelplatform lanceren naast Google Plus, waarmee het de facto aan zou geven dat Google Plus een fiasco is.

Twitter van zijn heeft het vandaag ook niet onder de markt. Toen vorige maand de slechter dan verwachte kwartaalcijfers vroegtijdig uitlekten, verloor het aandeel een vijfde van zijn marktwaarde. Vandaag lijkt het er dus op dat de twee elkaar vinden in een alliantie tegen het almachtige Facebook.

bron: de tijd
mening: Om tegen een gigant als Facebook op te boksen moet je natuurlijk sterk in je schoenen staan. Al denk ik niet dat noch google noch twitter erin zal slagen om Facebook te overtreffen. Ook het feit dat er nu vervelende tweets tussen mijn zoekresultaten gaan komen te staan, vind ik als veelvuldig gebruiker maar niets. Wat ben ik nu met tweets? Als ik belangrijke resultaten wil vinden, moet ik die snel kunnen vinden zonder al die rommel erbij te krijgen. Ik vraag mij ook af of ze de privacy van twitter-gebruikers niet overschrijden. Mensen zoals ik, (geen twittergebruiker) kan nu alle tweets lezen die een ander persoon gedaan heeft rond een bepaald onderwerp of persoon. Ik ken er niet genoeg van om een nuttige verklaring te geven, maar ik zie het nut niet in van de tweets tussen de zoekresultaten. Ik snap ook niet waarom ze hiermee zouden opboksen tegen Facebook? Dit zijn toch twee verschillende dingen?

Laatst aangepast door T*ïssa.Vermeiren : 20th May 2015 om 11:54.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.