actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th August 2015, 11:03
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
SP.A: Weyts moet consequent zijn in strijd tegen onnodig dierenleed

SP.A: ‘Weyts moet consequent zijn in strijd tegen onnodig dierenleed’

Ook oppositiepartij SP.A schaart zich achter de oproep van Vlaams minister van Dierenwelzijn Ben Weyts (N-VA) voor een algemeen verbod op onverdoofd slachten. ‘Maar hij moet dan ook de uitbreiding van het jachtdecreet intrekken en een verbod op pelsdierkwekerijen goedkeuren’, vindt Vlaams parlementslid Els Robeyns.
Nadat minister van Dierenwelzijn Ben Weyts een verbod instelde op onverdoofd slachten op tijdelijke slachtvloeren, verklaarde hij ook voorstander te zijn van een totaalverbod . Coalitiepartner CD&V liet echter al verstaan daar niet van te willen weten. Ook Weyts zelf geeft toe dat er momenteel geen politiek draagvlak is voor zo’n algemeen verbod.
Vanuit de oppositie krijgt Weyts echter wel steun: ‘Wij volgen de minister in zijn pleidooi om onnodig dierenleed maximaal te vermijden. Wij zijn ook te vinden voor een algemeen verbod op onverdoofd slachten op termijn’, meldt SP.A-parlementslid Els Robeyns.
In ruil voor die steun vraagt SP.A de minister wel ‘consequent te zijn op het vlak van dierenwelzijn’ en ook andere maatregelen in die richting goed te keuren, zoals het terugdraaien van de uitbreiding van het jachtdecreet en het steunen van een verbod op pelsdierkwekerijen.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150811_01813554
Datum: 11/08/2015 om 10u28


Mening

De inhoud van dit artikel vind ik interessant. Tijdens het VTM-nieuws van enkele dagen terug zei Ben Weyts dat hij onverdoofd slachten op termijn volledig zou willen verbieden. Hier ben ik het 100% mee eens. Dieren hebben niet gevraagd om de verschillende godsdiensten en hebben er ook geen boodschap aan. Het is wreed om deze dieren onverdoofd te slachten, zeker omdat het in andere Europese landen wel op een andere (meer diervriendelijke) manier kan. Ik ben het eens met wat er in het artikel staat over het consequent zijn in de strijd tegen onnodig dierenleed. Het voorbeeld dat in het artikel gegeven werd rond pelsdierkwekerijen is in mijn ogen al even erg als het onverdoofd slachten van dieren. Mensen willen een mooie jas, dus de dieren moeten hun vacht maar afstaan en hiervoor sterven. Dit is toch niet normaal? We moeten dringend stoppen met onszelf als HET belangrijkste te zien. Zoveel mogelijk dierenleed moet vermeden worden en daarom vind ik het goed dat het artikel hier op wijst. Hopelijk heeft het ook effect.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.