actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd December 2013, 11:06
Hanne.Geudens Hanne.Geudens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 95
H&M stopt definitief met angorawol

De kledingketen H&M stopt definitief met het verwerken van angorawol in hun kleding. Vorige maand is een gruwelijk filmpje opgedoken waaruit blijkt dat angorakonijnen levend worden gevild voor de productie van dergelijke angorawol.

In november heeft de dierenrechtenorganisatie PETA een filmpje online gezet waarin getoond werd dat angorakonijnen levend worden gevild in fokkerijen in China. Hun vacht wordt dan doorverkocht aan westerse kledingbedrijven.

Verschillende kledingketens waaronder H&M, WE en C&A hebben naar aanleiding van het filmpje beslist om tijdelijk geen kledingstukken met angorawol te verkopen tot er meer duidelijkheid is over de praktijken op de angorakonijnenfokkerijen waar de wol vandaan komt.

Nu heeft H&M alvast laten weten dat de beslissing voor hen definitief is. "Doordat we van de fokkerijen geen garantie kunnen krijgen dat ze in overeenstemming zijn met ons eigen bedrijfsbeleid en met de specifieke bepalingen die van toepassing zijn op het fokken van angorakonijnen, hebben we beslist om de productie van kleding met angorawol volledig te stoppen", meldt de keten in een persbericht.

Bron: De Redactie - 21/12/2013 - http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...21_angorakonijn

Eigen mening: H&M heeft er goed aan gedaan om de knoop definitief door te hakken. De angoraboerderijen zijn te ver gelegen waardoor H&M geen garantie zou kunnen krijgen of ze al dan niet werken volgens hun richtlijnen met betrekking tot het kweken van angorakonijnen. Ik hoop dat ze deze keuze gemaakt hebben omdat ze ook oprecht bezorgd zijn om het leed van de vele konijntjes, en niet uit vrees voor het verliezen van klanten. Uiteraard zal dat laatste aspect mee hebben gespeeld, maar dat zou zeker de voornaamste reden niet mogen zijn. Hoewel ik denk dat H&M toch wel wat klanten verloren is nadat een filmpje online werd geplaatst waarin te zien was hoe de angorakonijnen behandeld werden, vermoed ik dat de winkelketen toch terug wat sympathie gewonnen heeft door de samenwerking met angorafokkerijen stop te zetten. Ik hoop dat WE en C&A dezelfde verstandige beslissing nemen en definitief stoppen met het verwerken van angorawol in hun kleding.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th December 2013, 14:31
Lore.Vanmarcke Lore.Vanmarcke is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: St.-Antonius Zoersel
Posts: 89
H&M stopt definitief met angorawol

Ik ben het volledig eens met Hanne. Ik heb zelf een stuk van het filmpje gezien en ik kan iedereen verzekeren dat dit echt hartverscheurend is. Ik vind het de beste beslissing dat H&M kon nemen en alle andere winkels die kledij met angora wol verkopen, moeten volgen. Ik vind het niet meer dan normaal dat als de wereld weet heeft van deze praktijken, winkels deze kledij niet meer aankopen en/of verkopen in hun winkels.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.