actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th November 2009, 09:06
Stefanie.Van.Rumste Stefanie.Van.Rumste is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Schoten
Posts: 67
UZ Brussel stelt revolutionaire kankertherapie voor

UZ Brussel stelt revolutionaire kankertherapie voor

Het UZ Brussel stelt vandaag als eerste ziekenhuis ter wereld het Vero-systeem voor hogeprecisieradiotherapie voor. Het systeem moet radiotherapie doeltreffender, minder toxisch en meer kostenefficiënt maken, en zal vanaf 2010 in gebruik worden genomen.

Tumoren
Het systeem is het resultaat van twintig jaar onderzoek naar een combinatie van verschillende therapieën en detectie van tumoren in één behandelingssysteem. Het werd door het UZ ontwikkeld in samenwerking met Mitsubishi Heavy Industries en BrainLAB.

Minder bijwerkingen
Volgens het UZ zorgt het Vero-systeem voor betere behandelingsresultaten met vooral minder bijwerkingen in vergelijking met andere kankerbehandelingen. "Dankzij de nieuwe ontwikkelingen is het eindelijk mogelijk om de behandeling te personaliseren, afgestemd op de specifieke situatie van de patiënt, in tegenstelling tot de huidige strategie", aldus Prof. Dirk Verellen van het UZ Brussel.

Goedkoper
De ontwikkelaars benadrukken ook het feit dat radiotherapie de meest kosteneffectieve behandeling voor kanker is en dus de gezondheidszorg op financieel vlak kan ondersteunen. (belga/sam)
27/11/09 12u28 – bron: www.hln.be


Persoonlijke argumentatie

Persoonlijk ben ik hier erg blij mee. Kanker is een zeer bedreigende ziekte. De bestrijding van deze ziekte gaat gepaard met allerlei bijwerkingen zoals misselijkheid. Door deze nieuwe “uitvinding” zullen deze bijwerkingen misschien worden teruggedrongen. In het artikel wordt aangehaald dat het systeem gepersonaliseerd wordt. De mensen moeten volgens mij dan een minder lange lijdensweg ondergaan. Kankerbestrijding wordt hierdoor minder duur.

Ik vind dit een heel goed idee. Iedereen zal misschien wel eens te maken krijgen met een sterfgeval in de nabije omgeving door deze verschrikkelijke ziekte.

Ik ben zeer benieuwd naar de resultaten die dit nieuwe systeem teweeg zullen brengen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.