actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd October 2013, 08:41
D*de.Ooms D*de.Ooms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Balen
Posts: 132
Uitbreiding Antwerpse haven op lossen schroeven

De auditeur van de Raad van State vraagt de schorsing van het havenuitbreidingsplan. Dat schrijven Gazet van Antwerpen en Knack.

De auditeur van de Raad van State volgt de vraag van actiegroep Doel2020 om het ruimtelijk plan te schorsen in afwachting van de vernietiging ervan. Als dat gebeurt, wordt het dorp Doel opnieuw woongebied en krijgt de haven een zware opdoffer te verwerken.

Het Gemeentelijk Havenbedrijf Antwerpen bevestigt dat de auditeur een ‘negatief advies’ heeft gegeven voor het Gewestelijk Ruimtelijk Uitvoeringsplan (GRUP). Als de Raad van State de auditeur volgt, wat meestal gebeurt, lopende uitbreidingsplannen van de haven minstens voor járen vertraging op.

Concreet betekent dit dat het Saeftinghedok over het Scheldedorp Doel vooralsnog niet kan worden aangelegd. Volgens de advocaat van Doel2020 wordt het dorp meteen ook opnieuw woongebied.

‘We moeten niet op de feiten vooruitlopen’, reageert Vlaams minister van Ruimtelijke Ordening Philippe Muyters in de Ochtend op Radio 1. ‘We zullen ervoor zorgen dat we een goede reactie geven op het verslag van de auditeur. Daarna moeten we de uitspraak afwachten.’

Komende vrijdag wordt er gepleit. Wellicht zal de Raad van State in december een beslissing nemen.

De standaard:

Vandaag om 07:58 door jvt | Bron: Belga

Mijn mening:

Wat is nu het beste? De haven van Antwerpen verder uitbreiden of van Doel opnieuw woongebied maken? Een moeilijke vraag want we kunnen wel wat nieuw woongebied gebruiken aangezien we alsmaar met meer en meer mensen zijn. Maar tegelijkertijd kan onze economie ook wel een boost gebruiken. Misschien kan de haven van Antwerpen uitbreiden hier wel voor zorgen.
Ook vraag ik mezelf af of mensen überhaupt in Doel willen gaan wonen, er is tenslotte een kerncentrale ontploft en dat brengt veel schadelijke stoffen met zicht mee. Ik zou er in ieder geval niet willen wonen alleen al omdat in het dorp waar ik woon er een straat is waar veel mensen kanker krijgen omdat er vroeger een vuilnisbelt was. En dan gaat het nog maar over vuilnis een kerncentrale is nog een heel stuk erger.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.