actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th May 2018, 12:22
Andres.V*nlandewyck Andres.V*nlandewyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Wijnegem
Posts: 30
Aanklager Weinstein zelf in opspraak

De procureur-generaal van de staat New York, Eric Schneiderman, heeft ontslag genomen na beschuldigingen van fysiek geweld op vrouwen.

Het ontslag volgt op een bericht in The New Yorker waarin vier vrouwen zeggen dat Schneiderman hen heeft geslagen. Gouverneur Andrew Cuomo eiste daarop zijn ontslag. Enkele uren later kondigde Schneiderman, een Democraat die herverkozen wou worden, zijn vertrek aan.

De vrouwen zeggen dat hij hen verschillende keren heeft geslagen, vaak nadat hij gedronken had en in bed. Twee van hen, Michelle Manning Barish en Tanya Selvaratnam, verklaren dat Schneiderman hen met de dood heeft bedreigd als ze hem zouden verlaten.

‘Dit is een man die zijn carrière rond vrouwenrechten heeft gebouwd’, zegt Selvaratnam. ‘Maar privé misbruikt hij hen.’

'Wederzijdse instemming'

Schneiderman, die de beschuldigingen betwist, heeft eerder openlijk zijn steun uitgesproken voor de #metoo-beweging tegen seksueel geweld. Hij heeft ook Hollywood-producer Harvey Weinstein laten vervolgen na de beschuldigingen van seksueel misbruik.

‘De voorbije uren zijn ernstige beschuldigingen - die ik betwist - geuit tegen mij’, verklaart de procureur-generaal in een mededeling. ‘Hoewel deze beschuldigingen niet gelinkt zijn aan mijn professioneel gedrag of de activiteiten van mijn functie, verhinderen ze me om mijn werk nog naar behoren uit te voeren.’

De procreur-generaal zegt dat het ging om ‘rollenspellen en andere seksuele activiteiten met wederzijdse instemming’. ‘Ik heb niemand aangevallen. Ik ben nooit betrokken geweest in seks zonder wederzijdse toestemming. Dat is een lijn die ik niet zou overschrijden.’

De vrouwen hebben nooit een klacht ingediend. Er is nu wel een gerechtelijk onderzoek geopend. De echtgenote van Schneiderman steunt haar man.

Bron
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180508_03503099
De Standaard - 8/05/2018 - 07:21

Mening
Mijn mening over alle schandalen rond seksueel misbruik die in de media komen is verdeeld. Ik geloof dat een deel, en waarschijnlijk (en hopelijk) groot deel, effectieve oprechte beschuldigingen zijn, en vind het daarom ook goed dat dit aangekaart wordt. Elk individu heeft gelijke rechten en machtsmisbruik om anderen onder de knoet te houden is verkeerd, op welk vlak dan ook. Het sceptische deel in mij, echter, kan niet van de gedachte afstappen van hoe makkelijk het tegenwoordig zou zijn om iemands carrière te ruïneren door mogelijke valse beschuldigingen. Neem nu aan dat ik een miljardair/miljonair ben en mijn politiek tegenstander heeft de leiding. Wel simpel, ik huur een aantal vrouwen in die met hem in bed kruipen en laat ze achteraf valse beschuldigingen afleggen tegenover de media. Zelfs al blijken deze achteraf niet waar, zolang het spoor niet terug naar mij leid zijn de overwinningskansen van mijn tegenstander fors gedaald al dus niet onmogelijk dankzij de "mob-justice" van onze huidige, sociale-media verslaafde, samenleving. Deze sceptische houding komt er deels omdat ik het eigenaardig vind dat deze vier vrouwen in dit fragment allemaal naar de media zijn gestapt maar nog niemand van hen een klacht heeft ingediend. Een deel van de schuld ligt hier natuurlijk ook bij de pers die springen op alle schandalen omdat ze het meeste "sensatie" voor de lezer/luisteraar bieden, en dus ook het meeste geld binnenrijven. Dit zou, mogelijks, deels kunnen opgelost worden door evenveel aandacht te bieden aan de beschuldigingen als de artikels die onschuld bewijzen, wat op dit moment zeker niet gebeurt in de media. Ik vind dat dit allemaal gecompliceerder is dan gewoon vinger wijzen en uitroepen hoe schandalig het is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.