actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th May 2018, 17:18
Joren.s*eurs Joren.s*eurs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Geel
Posts: 64
Politievakbond luidt opnieuw noodklok over gebrek aan middelen: “Zelfs geen harde sch

Politievakbond luidt opnieuw noodklok over gebrek aan middelen: “Zelfs geen harde schijven om computers uit te lezen”

Verscheidene diensten binnen de federale gerechtelijke politie kampen met een chronische onderbezetting en een acuut gebrek aan middelen. Daar waarschuwt politievakbond Sypol voor. “De Federal Computer Crime Unit heeft zelfs geen harde schijven om in beslag genomen computers uit te lezen”, zegt Sypol-afgevaardigde Ruddy Callewaert.


Concreet gaat het om enkele centrale diensten binnen de federale gerechtelijke politie, zoals corruptiebestrijding, de dienst die zware en georganiseerde financiële criminaliteit bestrijdt, de Federal Computer Crime Unit en de labo’s. “Bij de FCCU hebben ze geen harde schijven. Om een in beslag genomen computer uit te lezen, moet ze eerst een andere harde schijf leegmaken”, klinkt het.

Behalve een tekort aan middelen is er ook sprake van acute onderbezetting. “Het voorziene kader van 292 politiemensen is voor een derde onderbemand”, stelt Callewaert. “Vooral de situatie en onderbezetting in de labo’s is zorgwekkend”.

Sypol klaagt de desinteresse aan van de voormalige baas van de federale politie, Caterine De Bolle, die Europol gaat leiden. De vakbond vraagt de regering dringend om meer mensen en middelen.

Bron: Het Laatste Nieuws, 06/05/2018, 17:13
Link: https://www.hln.be/nieuws/binnenlan...lezen~a2f5e5ff/

Eigen mening: In ons Belgenlandje betalen wij zeker genoeg belastingen om de instantie die instaat voor onze veiligheid te onderhouden. Toch zit hier blijkbaar een groot tekort. Mijn vraag is dan waar het belastinggeld dan wel naar toe gaat en of het niet beter hieraan besteed zou worden.. Over de onderbemanning heb ik wel een andere mening. Om bij de politie te werken moet je een reeks van toelatingsproeven uitvoeren die gespreid worden over een half jaar tot ander half jaar. Wie kan daar nu op wachten? Daarbij komt ook nog eens dat de slaagkansen enorm laag zijn. Door onkunde van de deelnemers? Deels. Zelf heb ik de testen ooit meegedaan. Op voorhand wist ik dat de agenten het mij moeilijk gingen maken. Dit hoort natuurlijk ook zo. Maar 'moeilijk' was hier een understatement. 'Uit de hoogte' zou hier beter op zijn plaats zijn. Naar mijn mening is die onderbemanning zeker aan te pakken door een hervorming van de toelatingsproeven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.