actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th August 2016, 23:15
Celine.G*igorieff Celine.G*igorieff is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: Arendonk
Posts: 117
Strandfoto's moslimfamilie leiden tot onrust op Corsica

Strandfoto's moslimfamilie leiden tot onrust op Corsica


5 Op Corsica is het onrustig nadat twee groepen met elkaar ruzie kregen over een gemaakte foto.
Op Corsica is onrust ontstaan na een grote vechtpartij, die volgens ooggetuigen ontstond nadat toeristen foto's hadden gemaakt op een strand waar enkele islamitische families aan het zwemmen waren.



Vier mensen raakten gewond tijdens een vechtpartij. ŠAFP
Een meisje dat erbij was, verklaarde vandaag dat een groepje jongeren van Noord-Afrikaanse afkomst boos werd omdat de toeristen de vrouwen, die volgens haar boerkini's droegen, fotografeerden. Ze raakten vervolgens slaags met jongeren uit het plaatsje Sisco.

Escalatie
Beide kampen kregen versterking, waarna de situatie verder escaleerde, schetsten Franse media de situatie. Het ministerie van Binnenlandse Zaken veroordeelde het geweld snel en stelde dat de "omstandigheden en motieven nog met precisie vastgesteld moeten worden".

Zeker vier mensen raakten gewond. Drie auto's werden in brand gestoken. In de stad Bastia meldden zich vandaag zo'n vijfhonderd boze burgers voor het kantoor van de prefect. Ze riepen onder meer 'te wapen' en probeerden naar een wijk te lopen waar veel mensen van Noord-Afrikaanse afkomst wonen. De politie blokkeerde de weg.

Bron: De Morgen (14/08/2016)

Mijn mening: Ik vind dat het tegenwoordig volledig uit de hand loopt. De culturen botsen voortaan zo hard, dat er bij het minste voorval rellen ontstaan. Zijn we nu tegenwoordig allemaal zo onverdraagzaam? Dat het voortaan altijd tot geweld uitdraait vind ik niet kunnen. Er zijn andere manieren om zulke zaken op te lossen. Al vinden velen tegenwoordig blijkbaar van niet. Ik denk in ieder geval dat we nog veel zullen meemaken door de cultuurverschillen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.