actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd May 2011, 17:29
Maartenc Maartenc is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Herselt
Posts: 127
Britse studente mag tijdens examen naar muziek luisteren op iPod

Een Britse studente mag examen doen terwijl ze tegelijkertijd luistert naar muziek op haar iPod omdat ze zich zo beter kan concentreren. Haar ouders hadden gedreigd de school en toezichthouders aan te klagen als ze niet instemden, waarop ze uiteindelijk zwichtten. Dat meldt de Britse krant Daily Mail.

De Mary Erskine School voor meisjes in Edinburgh heeft een nieuwe iPod aangeschaft waarop leraren de favoriete muziek van het meisje moeten zetten. Zo kan ze niet frauderen met de iPod door informatie erop te zetten. De studente maakt in een aparte ruimte haar schoolexamens om te voorkomen dat de andere leerlingen worden afgeleid.

Leraren en toezichters zijn woedend wegens de extra werkdruk. Ook bestaat de vrees dat meer examenkandidaten een speciale behandeling willen. (anp/lpb)
23/05/11 16u15

bron: hln.be

reactie:
Ik vind dit op het eerste zicht belachelijk. Iedereen gelijk zou ik zeggen. Natuurlijk kan er meer aan de hand zijn dan hier wordt beschreven. Misschien heeft de studente een zekere vorm van autisme en willen ze het niet geloven of is hier geen bewijs van. Als dat het geval zou zijn, zou ik het wel begrijpen dat de ouders er op aandringen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd May 2011, 17:46
sara.van.hecke sara.van.hecke is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Vorselaar
Posts: 63
Ik vind dit eigenlijk te belachelijk voor woorden. Het kan natuurlijk dat er meer aan de hand is dan er wordt vermeld maar ik twijfel eraan. Tegenwoordig dreigen we bij het minste om allerlei instanties aan te klagen, gewoon omdat we onze zin niet krijgen. Waar gaat dat naartoe? Ik begrijp de frustratie van de leerkrachten heel goed. Als het meisje slechte punten heeft is dit volgens mij niet omdat ze geen muziek mocht luisteren, maar gewoon omdat ze de leerstof niet goed genoeg kent.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 23rd May 2011, 18:22
Geert.Janssen Geert.Janssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Olen
Posts: 84
Komaan mensen waar zijn we hier mee bezig? Dit valt toch niet goed te keuren? Binnenkort krijgen we al onze examens in muzieklokalen.?

Ik kan mij ook beter concentreren als ik muziek op heb staan... Maar of dat tijdens een exaam kan werken? Dat weet ik niet, ik denk net dat je sneller afgeleid zal worden! Als er ineens een goed liedje verschijnt

De school laat zich hier wel serieus kennen! Zelfs een apart lokaal voorzien voor deze student? Ik wil niet weten waar dit eindigd.

Ik ben wel benieuwd naar haar resultaten? En daarbij moet er toch een verbod op een Ipod staan in het schoolregelement?
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 23rd May 2011, 18:23
Sanne Lievens Sanne Lievens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: geel
Posts: 63
Amaj dat dit nog lukt ook. :O Gewoon schandalig dat die ouders de school dreigen aan te klagen als ze niet akkoord gaan met het voorstel dat de leerling naar haar Ipod mag luisteren. Ik vind dit echt niet kunnen. Elke leerling is gelijk voor de wet. Dus als andere leerlingen dit nu ook willen kunnen ze toch niet anders dan toegeven. Waar is de school dan mee bezig? Binnenkort gaan de leerlingen nog les volgen met een Ipod in hun oren. Voor wat staan wij daar dan nog voor de klas? Als ze toch alleen maar naar de muziek zitten te luisteren. Ik vind dit een slecht signaal naar de buitenwereld toe en de school had dit nooit mogen toelaten. ( Mits er geen andere reden waarom de leerling een Ipod zou mogen hebben zoals hiervoor ook al aan getwijfeld is want dan zitten we toch wel in een iets andere situatie.)
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.