actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th November 2012, 11:42
J*RN.CRAANE J*RN.CRAANE is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 20
Windows 8 pc's verstoppen productsleutel in BIOS

Productsleutels worden niet langer via sticker meegegeven

Windows 8 pc’s verstoppen hun productsleutel in het BIOS, in plaats van op een sticker. Microsoft wil zo voorkomen dat de productsleutels worden gecompromitteerd.

Wanneer je in het verleden een nieuwe voorgeïnstalleerde Windows pc kocht, vond je de productsleutel terug op een sticker op de zijkant van je desktop, of onder de batterij van je laptop. Bij nieuwe Windows 8 pc’s heeft Microsoft de stickers achterwege gelaten, en wordt de productsleutel rechtstreeks in het BIOS bewaard.

Wil je Windows 8 opnieuw installeren, dan moet je dus niet op zoek gaan naar een productsleutel. Die wordt automatisch geactiveerd wanneer je opnieuw installeert vanaf een herstelpartitie of de meegeleverde DVD. Dat is op zich zeker een voordeel voor de gebruiker. De cijfers op die stickers zijn vaak nogal klein, en kunnen na verloop van tijd wegslijten.

Microsoft haalt natuurlijk ook zijn voordeel uit dit nieuwe activatieproces. Een productsleutel die in het BIOS van de pc ingesloten zit, kan niet zomaar op een andere pc gebruikt worden. Dat betekent ook dat wanneer je pc kapot gaat, ook de bijhorende productsleutel onbruikbaar wordt.

Heb je een pc gekocht met de standaardversie van Windows 8 voorgeïnstalleerd, en wil je daarna upgraden naar Windows 8 Pro, dan kan dat zonder problemen. Wanneer je Windows 8 (Pro) installeert via een winkelversie van het besturingssysteem, wordt de ingebakken productsleutel genegeerd en krijg je de kans om de nieuwe sleutel in te geven.

Reactie: Bij het ontwerpen van Windows 8 heeft microsoft eindelijk stomme beveiligsfoutjes uit hun systeem gehaald. Het is heel slim van Windows om het in de BIOS te plaatsen(zo kan er zeker maar één pc gebruik van maken).
Mijn aanvullende mening: Ik snap nog altijd niet waarom Microsoft zo populair is. Er zijn veel meer (soms zelfs beter) besturingssystemen. De populairste tegenhangers van Microsoft hebben in het algemeen veel minder problemen. OS X is duurder, maar staat wel vaster in zijn schoenen. Maar in mijn ogen is LInux nog een grotere concurrent. Linux is een heel goed besturingssysteem en is gratis, je kan er alles mee doen wat je met Windows ook kan(al dan niet met het gebruik van een ander programma dan Windows). Alleen is Linux niet compatibel met Windows-producten, maar ja, die zijn ook voor Windows gemaakt,hè. Ik moest dit even kwijt, Windows vraagt gigantisch veel geld voor een besturingssysteem dat meer crashkansen heeft dan Linux of OS X.

Bron:http://www.zdnet.be/news/145515/windows-8-pc-s-verstoppen-productsleutel-in-bios/
Datum: 27 november 2012
Auteur: Dries Cludts
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th December 2012, 17:36
Jasper.Deschuyter Jasper.Deschuyter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 101
Citaat:
Ik snap nog altijd niet waarom Microsoft zo populair is.
Stap gewoon een willekeurige computerwinkel binnen (met uitzondering van de Apple winkels) en weet me eens te zeggen wat het besturingssysteem is van de laptops/computers die aangeboden worden. De kans is ontzettend groot dat het alleen Windows is, met uitzondering van bijvoorbeeld Fnac waar je ook Apple producten kan aanschaffen. Dat komt doordat Windows reeds voorgeïnstalleerd is op deze computers. Alternatieve besturingssystemen zoals Ubuntu worden dan inderdaad door de 'gewone consumenten' die tevreden zijn met Windows helemaal niet bekeken, denk maar aan de uitspraak ‘if it ain’t broke, don’t fix it’. Computerfabrikant Dell levert al sinds 2009 systemen met Ubuntu, al zijn ze vreemd genoeg niet goedkoper.

Citaat:
De populairste tegenhangers van Microsoft hebben in het algemeen veel minder problemen. OS X is duurder, maar staat wel vaster in zijn schoenen.
Waarop baseer je je? Ik denk dat zoiets ontzettend subjectief is - en dan heb ik het niet over de prijs.

Citaat:
Windows vraagt gigantisch veel geld voor een besturingssysteem dat meer crashkansen heeft dan Linux of OS X.
Bron? Ik kan je redenatie volgen, al denk ik dat je een te negatief beeld hebt gekregen over Windows. Doordat Windows zo dominant is en het dus een ontzettend hoog marktaandeel heeft is het logisch dat er meer klachten te vinden zullen zijn over de betrouwbaarheid (het ‘crashen’) van het besturingssysteem. Bovendien zijn er tal van andere factoren die ervoor kunnen zorgen dat een besturingssysteem crasht. Denk maar aan niet goed werkende drivers voor je grafische kaart of aan het willekeurig falen van de hardware. Dit staat dan los van het besturingssysteem.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.