actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th November 2010, 23:41
p4u12767 p4u12767 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 133
Bewusteloze meisjes op Leuvense Oude Markt roepen veel vragen op

LEUVEN - De Leuvense burgemeester Louis Tobback zit 'net als iedereen met vele vragen' over de meisjes van twaalf en vijftien die zaterdagochtend om 3 uur in een toilet van een café op de Oude Markt bewusteloos werden aangetroffen. Het gerechtelijk onderzoek loopt momenteel en zal volgens parketwoordvoerder Patrick Vits pas over enkele dagen resultaten opleveren.
'Hoe komt het dat deze twee minderjarigen om dat uur en in die staat worden aangetroffen. Wat met de ouders? Hoe zijn ze in dat café binnengeraakt? Was er een volwassene bij die hen heeft binnengeloodst? Is er iets in hun drank gedaan en in hoeverre is de café-uitbater verantwoordelijk? Omdat het Leuvens parket de zaak onderzoekt onthoud ik mij echter van elke commentaar. Als het gerecht de sluiting van de zaak beveelt zullen we dat uitvoeren', aldus Tobback tijdens een persontmoeting.

Het vergunningenstelsel voor cafés dat Leuven een vijftal jaren geleden invoerde is hier niet van toepassing omdat dit betrekking heeft op overlast.

'Het Leuvense gerecht ondervraagt werknemers uit de zaak en kennissen van de meisjes om alle omstandigheden te kennen zoals hoe lang ze in de zaak waren, van waar ze kwamen, wie bij hen was. Er is ook een toxicologisch onderzoek uitgevoerd om na te gaan of de meisjes geen drugs namen. Het zal nog enkele dagen duren voor we conclusies kunnen trekken', zegt parketwoordvoerder Vits. De gezondheidstoestand van de meisjes is ondertussen terug in orde. Eén van de meisjes lag zaterdag een aantal uren in coma. Haar situatie was ook een tijd lang kritiek.

Bron: www.destandaard.be

Eigen mening:
Bij mij rezen er inderdaad ook veel vragen toen ik de titel las: hoe kan een kind van 12 aan drank geraken, waar zaten de ouders? Ik vind het wel verstandig om het onderzoek af te wachten vooraleer conclusies te gaan trekken en misschien mensen met de vinger gaan wijzen die er niets mee te maken hebben. Ik ben wel benieuwd naar het resultaat van het onderzoek want ergens moet er toch iets grondig misgelopen zijn. Ik hoop dan ook dat het niet bij een onderzoek alleen blijft maar dat er ook maatregelen getroffen zullen worden dat dit niet meer zou kunnen voorvallen want nu is het gelukkig nog goed afgelopen maar het had ook anders kunnen zijn! Jongeren zijn zich te weinig bewust van de risico's van alcoholintoxicatie.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st December 2010, 13:02
Sophie.vanaubel Sophie.vanaubel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Turnhout
Posts: 20
Ik vind het onverantwoord dat je 1, je kind van 12 jaar alleen op café laat gaan. Een kind van 12 jaar is nog net geen puber of net wel en gaat zich ontwikkelen. Je weet dat een kind van 12 altijd een eigen identiteit probeert te zoeken in die fase en het weinig bewust is van de gevaren en meestal drinken of dingen gaan doen om stoer over te komen. Uiteraard is het ook wel fout van de barmannen om een kind maar drank te blijven geven. Je ziet echt wel het verschil tussen een kind van 12 of 18. Ik denk dat we de fout niet alleen in de schoenen moeten steken van de café-baas en zijn personeel, maar dat de ouders zeker ook hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Zij hebben normaal gezien de toestemming gegeven.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 1st December 2010, 14:08
wouter.vinkx wouter.vinkx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Vosselaar
Posts: 70
Toen ik de titel van dit artikel las, dacht ik meteen aan misbruik. Volgens mij kwamen er ook oudere personen, mannen, aan te pas. Ik zie een meisje van 12 nog niet zelf op café gaan en al zoveel gaan drinken dat ze bewusteloos valt op het toilet. Ik denk dat er meer achter zit.
Als dit niet zo is, zou ik het schandalig vinden dat het al zo ver is moeten komen met de jeugd. Ofwel moeten de ouders terug strenger gaan optreden, want ik vind dat ouders deze dagen hun kinderen veel toelaten.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 1st December 2010, 15:23
Isabel.Nys Isabel.Nys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2010
Locatie: Schilde
Posts: 20
Ik vind het gewoon erg! Een kind van 12 moet ten eerste niet in een café zitten op dat uur. Ik hoop eigenlijk dat er iets met het drankje is gebeurt, niet dat ik iemand dat toewens, maar het zou in ieder geval beter zijn dan te horen dat een twaalf-jarige al aan alcohol raakt in het openbaar.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.