actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th November 2009, 17:30
Diewert.Alaerts Diewert.Alaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Tessenderlo
Posts: 32
Halve Chinees is hele kerel

De Chinees Peng Shuilin verbaast de medische wereld. Zijn halve lichaam moest worden geamputeerd nadat de 37-jarige man werd overreden door een vrachtwagen.

Peng verbleef twee jaar in het ziekenhuis in Shenzhen en onderging een massa operaties. Nagenoeg al zijn vitale organen moesten immers 'omgeleid' worden. Ook heeft hij leren lopen met een prothese.

Winkel geopend
De man is intussen uitgegroeid tot een waar rolmodel voor andere andersvaliden. Hij heeft een discount-supermarkt geopend met de naam 'Halve Man - Halve Prijzen'. In zijn rolstoel en met zijn lichaamslengte van 78 centimeter geeft de man lezingen over het (over)leven met een handicap.

Positieve instelling
Bij zijn jongste medisch onderzoek is gebleken dat Peng Shuilin fitter is dan de meeste andere mannen van zijn leeftijd. "Volgens ons is hij de enige persoon ter wereld die een dergelijke ingrijpende amputatie heeft overleefd", aldus Lin Liu van het Bujie ziekenhuis. Volgens de ziekenhuisdirecteur heeft hij dit te danken aan zijn positieve instelling.

www.hln.be
16/11/09

Dit is erg genoeg maar echt respect voor zo iemand! Dit wens je niemand toe.
Echt mooi , dat deze man zo door het leven wil gaan. Moest ik hem zijn. Ik weet het niet maar ik denk dat ik zou willen sterven.
Ook goed werkt van het ziekenhuis, dat zijn leven heeft gered. Ik sta er van versteld dat deze man nog leeft.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th November 2009, 18:03
Lars.Janssen's Avatar
Lars.Janssen Lars.Janssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herenthout
Posts: 33
Respect.

Echt respect dat deze man zijn leven zo wilt verder zetten. Veel zouden de moed niet meer hebben om verder te gaan, maar hij wel. Echt hoedje af.
Ook een groot applaus voor het ziekenhuis, dat ze de man hebben kunnen redden na dat de helft van zijn lichaam geamputeerd is. Dit is toch wel een vooruitgang in de medische wereld.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 16th November 2009, 18:42
Yannick.Vissers Yannick.Vissers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Laakdal
Posts: 30
Dit is inderdaad een heel straf verhaal! Wat voor een karakter moet die man hebben? Het is te hopen dat andere mensen die een ongeval hadden hier moed uit kunnen putten.
Het is toch ook ongelooflijk wat voor een vooruitgang de medische wereld de laatste jaren geboekt heeft, hoedje af voor deze man en voor de dokters die hem behandeld hebben!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.