actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th February 2011, 14:41
lobke.vervoort lobke.vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Olen
Posts: 68
Obama wil 'representatieve regering' in Egypte

Obama wil 'representatieve regering' in Egypte

Amerikaans president Barack Obama zei zondag, in een interview met Fox Television, dat hij een representatieve regering wil in Egypte. Volgens hem ligt de toekomst niet alleen bij de islamistische militanten of een dictator.
Net voor het uitzenden van de Super Bowl, het grootste sportevenement van het jaar in de VS waarvoor Fox de uitzendrechten bezit, geeft de president traditioneel een live interview. Dat ging onder meer over de toestand in Egypte.

Zondag is de oppositie onderhandelingen gestart met de regering, om een oplossing te vinden voor de impasse waarin het land al bijna veertien dagen verkeert. Een groot deel van de Egyptische bevolking eist het vertrek van president Moebarak, maar die vreest voor chaos als hij opstapt.

Obama ontweek een vraag of de Moslimbroederschap, de grootste oppositiebeweging van Egypte, nu al dan niet een bedreiging vormen. Hij beklemtoonde wel dat die niet de steun van de meerderheid van de Egyptenaren heeft.

"Ze zijn goed georganiseerd en een deel van hun ideologie is anti-VS. Maar we moeten ook begrijpen dat er in Egypte een groot deel seculieren zijn. Ook in het middenveld zijn er veel mensen die naar voren willen komen. Het is belangrijk voor ons dat we niet zeggen dat er slechts twee opties zijn voor het onderdrukte volk van Egypte".

Volgens Obama is democratie het uiteindelijke doel. "Wat ik wil is een representatieve regering. En ik heb er vertrouwen in dat Egypte via een orderlijk overgangsproces evolueert naar een regering waarmee we als partner kunnen samenwerken".

Bron: De standaard - 7 februari 2011 (http://www.destandaard.be/artikel/d...08&subsection=2)

Toelichting:
Ik denk ook dat Egypte een representatieve regering nodig heeft, maar ik denk niet dat dat een makkelijke opdracht zal zijn om die te vormen. Wat ik niet begrijp is waarom Amerika zich altijd en overal mee wil bemoeien. Wat Obama in deze toespraak zegt zal volgens mij niets veranderen aan de situatie in Egypte, dus waarom moeten zij zich dan altijd voordoen als een belangrijke schakel in het proces?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.