actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th November 2015, 16:32
maxim.j*nsen maxim.j*nsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Boechout
Posts: 136
Minister heeft niet het laatste woord over "bibberpremie" De Lijn

Op aandringen van de Vlaamse minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) overlegt De Lijn opnieuw met de vakbonden over de "bibberpremie" voor chauffeurs die naar Brussel rijden. De uiteindelijke beslissing over de gevarenbonus blijft echter in handen van de vervoersmaatschappij zelf.
De Lijn was met de vakbonden overeengekomen dat de chauffeurs die naar de hoofdstad moeten elke dag een premie van bruto 50 euro zouden krijgen, zolang dreigingsniveau 4 blijft. Minister Weyts gaf gisteren aan dat hij dat een "verkeerd signaal" vindt.

Tijdens een gesprek met de vervoersmaatschappij heeft de minister opnieuw laten verstaan dat hij de premie een slecht idee vindt. "Het gaat niet op dat we onze kinderen opnieuw de bus opsturen, maar tegelijkertijd een premie geven de persoon die met die bus rijdt."

De finale beslissing over de premie blijft echter in handen van De Lijn zelf. Daarenboven heeft de maatschappij al een ondertekend contract met de vakbonden. Toch is de minister optimistisch dat De Lijn tot inkeer zal komen: "Ik denk dat ondertussen iedereen wel inziet dat de gevarenpremie een slecht signaal is. Op basis daarvan vraag ik om ermee te stoppen en opnieuw het overleg met de vakbonden aan te gaan."

Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/b...3?eid=1.2506984

Eigen mening: Het is inderdaad een zeer slecht idee om angst te creëren. Het is dan ook volgens mij zeker niet het geval dat die 50 euro de hoofdstad pif poef paf veiliger gaat maken. Daarom mag zeker niemand beginnen met angst te zaaien en bibbergeld te geven, want dat brengt dan weer andere bedrijven op het idee. We beleven nu zeker geen leuke tijden en ikzelf zou er ook niet voor staan springen om nu met de metro te gaan in Brussel laat staan dat ik er mee zou rijden. Als je dan mag kiezen tussen 50 euro of opgeblazen worden dan denk ik dat de keuze snel gemaakt is. Daarom zou ik het zeer raar vinden dat buschauffeurs ineens wel willen rijden wanneer ze 50 euro zouden krijgen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.