actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th July 2016, 11:26
simon.s*olders simon.s*olders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: kasterlee
Posts: 94
Wapens gestolen op Amerikaanse legerbasis in Stuttgart

Wapens gestolen op Amerikaanse legerbasis in Stuttgart

Speciale agenten van het Amerikaanse Army Criminal Investigation Command (CID) onderzoeken de diefstal van wapens en ander militair materiaal op een Amerikaanse legerbasis in de Duitse stad Stuttgart eerder deze maand. Dat meldt de nieuwswebsite van het Amerikaanse leger, Stars and Stripes.

‘Onder meer verschillende semi-automatische pistolen, een automatisch geweer van klein kaliber en een jachtgeweer werden gestolen’, aldus een woordvoerder van CID via Stars and Stripes.

Bovendien zou een hek aan de militaire basis beschadigd zijn. Het onderzoek is aan de gang, en de speurders houden alle mogelijkheden open.

‘Op dit moment in het onderzoek lijkt het niet alsof een entiteit van buitenaf de wapens gestolen heeft of de basis is binnengedrongen, maar dat hebben we nog niet volledig uitgesloten.’

De sfeer in Duitsland is gespannen na verschillende aanslagen en aanvallen, vooral in de deelstaat Beieren. Zo viel een 17-jarige man treinreizigers aan met een bijl in Würzburg, schoot een 18-jarige schutter negen mensen dood in München en blies een 27-jarige man zichzelf op in Ansbach.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160730_02405249

Eigen mening: Ik kan niet begrijpen dat er in deze tijd van onzekerheid wapens kunnen gestolen worden op een legerbasis. Nu Europa onder de constante dreiging is van terroristische aanslagen zou er toch extra opgelet moeten worden op faciliteiten die een risico lopen om aangevallen te worden, of waar belangrijke hulpstukken te verkrijgen zijn zoals wapens.
En dan lees ik in het artikel dat de omheining beschadigd zou zijn.
Dit geeft mij een naar gevoel, dit doet mij geloven dat het leger zeer onoplettend en laks is in zijn functie. Een legerbasis zou toch in staat moeten zijn om een indringer uit te filteren of eerst en vooral te voorkomen dat hij binnen geraakt.
Er bestaat natuurlijk ook de kans dat het iemand van binnenuit is. In dat geval zullen ze een strengere controle moeten doen op het in en-uit gaan van wapens. Ze moeten er voor zorgen dat de wapens niet in verkeerde handen terecht komen, om zo nog meer terreur te voorkomen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.