actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th May 2010, 21:50
Griet.Borgmans Griet.Borgmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Arendonk
Posts: 100
Lerares bekent verkrachting en moord op meisje van acht

Lerares bekent verkrachting en moord op meisje van acht

Een lerares in Californië heeft de gruwelijke moord bekend op een meisje van acht, een speelkameraadje van haar dochter. Melissa Huckaby (28) zal vermoedelijk 24 jaar effectieve celstraf krijgen. De moordzaak schokte heel Amerika.

Huckaby ontvoerde in maart vorig jaar de kleine Sandra Cantu uit haar woning in Tracy, Californië. Tien dagen later werd het lichaam van het meisje teruggevonden in een valies in de vijver van een boerderij.

Gedrogeerd
De politie onthulde dat het meisje gedrogeerd en verkracht werd voordat ze werd vermoord. De zoektocht naar het meisje hield Amerika dagenlang in de ban, vooral nadat Huckaby de hoofdverdachte werd.

Huckaby werd beschuldigd van verkrachting, moord en kidnapping en huilde toen ze naar de rechtbank werd geleid, haar handen en voeten geboeid.

Doodstraf ontlopen
Aanvankelijk pleitte de lerares onschuldig, maar haar advocaten bereikten een akkoord met het openbaar ministerie waarna ze schuldig pleitte aan moord in de eerste graad en kidnapping "met hulpmiddelen". Zo ontloopt ze de doodstraf.

Gruwel
De details van de moord waren naar verluidt zo gruwelijk dat ze niet bekend werden gemaakt. De rechter legde de politie, advocaten en familieleden een spreekverbod op, het rapport van de autopsie werd verzegeld.

Huckaby woonde met haar dochter in bij haar grootouders in een trailer park en was een buur van het gezin van haar slachtoffer. Haar grootvader is de pastor van een kerk in de buurt, die in de dagen voor de arrestatie van Huckaby werd doorzocht. De vrouw drogeerde eerder al een ander kind en haar vriend. (lb)
11/05/10 21u32

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...-van-acht.dhtml

Mijn mening:
Als leerkracht heb je een voorbeeldfunctie. Deze bedraagt niet misbruiken en vermoorden van kinderen! Schandalig dat dit nog steeds gebeurt! Ook staat in het artikel dat ze de doodstraf ontloopt. Ik vind niet dat dit mag! Ze heeft iemand verkracht en vermoord, geef haar dan de straf die ze verdient! De vraag die ik me vooral stel is waarom heeft ze het kind verkracht en misbruikt? Heeft het iets te maken met haar eigen verleden? Ik hoop dat de ouders van het vermoorde kind snel duidelijkheid krijgen. Ze krijgen hun dochter wel niet terug, maar de waarheid helpt hun ook al veel!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th May 2010, 22:02
chelsy collart chelsy collart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: oosterwijk
Posts: 82
Oh my god!

Dit is verschrikkelijk, dat zulke dingen gebeuren, ondenkbaar, en dan een leerkracht, iemand die dagelijks met kinderen werkt, iemand die een voorbeeldfunctie heeft.

Maar het maakt niet uit wat voor beroep iemand heeft, zoiets is ziek, enkel een monster doet zoiets. En het verschrikkelijke is dan nog dat zulke dingen echt wel vaak gebeuren, deze vrouw zou langer dan 23 jaar moeten krijgen, levenslang!! Dat is wat deze vrouw verdient.

Ik snap niet dat zulke dingen gebeuren, dan denk ik ook onmiddelijk aan Maddie Mccan, nog steeds niet teruggevonden, wie weet wat is er met haar gebeurd. Ik denk als je zelf kinderen hebt dat je niet wilt denken aan zulke dingen, aan wat voor monsters er in deze wereld rondlopen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 19th May 2010, 20:59
jelledebelder jelledebelder is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Heist o/d Berg
Posts: 93
Ook ik vind dit onvoorstelbaar! Een leerkracht, waarvan wordt verondersteld dat deze een voorbeeldfunctie in de samenleving vervuld, die tot zulke gruwelijke feiten in staat is... gewoonweg walgelijk! Dat gevoel wordt er bij mezelf niet beter op als ik er even bij stil sta hoe de ontvoering waarschijnlijk is verlopen: de vrouw in kwestie heeft haar positie van vertrouwenspersoon ('bij de leerkracht ben ik veilig, zij beschermt mij immers tegen al het kwade' -> dat is namelijk de denkredenering van een doodnormaal kind rond de leeftijd van tien jaar!) misbruikt om haar onmenselijke, wansmakelijke verlangens tot uiting te kunnen brengen. Gelukkig kan zulk persoon als een uitzondering in de sterkste zin van het woord worden beschouwd (bijna iedere leerkracht heeft wel degelijk enkel en alleen het beste voor met zijn of haar leerlingen).
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 19th May 2010, 22:04
Kim Verlooy Kim Verlooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2008
Locatie: Olen
Posts: 57
Moord en verkrachting zijn, als we het even grof stellen, een dagelijks kwaad waar de wereld mee kampt. De reden dat deze zaak zoveel aandacht krijgt (hoewel elke zaak met zulke gruwel veel aandacht verdient) is omdat de beul een lerares is. Als leerkracht heb je een voorbeeldfunctie waar je je aan moet houden. Dit is niet altijd even gemakkelijk, ik denk bijvoorbeeld aan het uitgaan in de weekends en je leerlingen tegenkomen, maar hoe zulke zieke persoonlijkheden hun diploma in de wacht slepen is onvoorstelbaar. Als je ervoor kiest om je hele leven lang met kinderen te werken, ze praktisch op te voeden, dan snap ik niet dat je in staat bent tot zulke gruwelijkheden. Ik kan er met mijn hoofd niet bij
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.