actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2007, 09:46
Stijn Neefs Stijn Neefs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: herentals
Posts: 77
Vader hakt rechterarm af van dochters vriend die haar zwanger maakte

Een woedende vader heeft in Griekenland de rechterarm afgehakt van de vriend van zijn dochter. De heethoofdige Griek was erachter gekomen dat zijn 14-jarige dochter zwanger was.

De vader zocht de 17-jarige jongen op, bond hem aan een stoel vast en sneed zijn arm af met een zwaard. Daarna gaf hij zichzelf aan bij de politie. Het slachtoffer verkeert in levensgevaar.

De man staat bekend om zijn opvliegende karakter. Vijftien jaar geleden sloeg hij een man in elkaar, waarna hij enige maanden in de cel moest doorbrengen. Het incident deed zich zondag voor op het eiland Náxos, dat in de Egeïsche Zee ligt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th December 2007, 12:11
Dorien.Van.Gorp's Avatar
Dorien.Van.Gorp Dorien.Van.Gorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Tielen
Posts: 46
Ik kan mij niet voorstellen dat dit in België zou gebeuren. Ik zie mijn vader hier ook niet toe instaat. Ik kan wel begrijpen dat wanneer je dochter van 14 jaar zwanger aankomt dat je in begin in alle staten bent. Dat je dan ook nog daadwerkelijk de arm van de vriend afhakt is nog wel iets anders.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 4th December 2007, 12:15
elienvanlimbergen elienvanlimbergen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: balen/vorselaar
Posts: 180
Misschien was anticonceptie een betere oplossing geweest?
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 4th December 2007, 15:44
s5052345's Avatar
s5052345 s5052345 is offline
Sven Raymaekers
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Tessenderlo
Posts: 74
Reactie op artikel

To little, to late, als je zo een heethoofd bent hoor je thuis in de gevangenis punt
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 4th December 2007, 16:45
sofie 07 sofie 07 is offline
sofie
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: borsbeek
Posts: 78
Mijn vader zou ook in alle staten zijn, maar dit gaat toch wel heel ver.
Het is logisch dat je als ouder je kind wil beschermen maar er zijn grenzen. Het is toch wel duidelijk dat je met 2 personen moet zijn om zwanger te geraken. Misschien moet de man zijn dochter haar arm ook afhakken, zij is evenveel in fout als haar vriend.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 4th December 2007, 18:41
Michiel VD Michiel VD is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: houtvenne
Posts: 54
Zolang het zijn hand maar is mag hij nog van geluk spreken, want het had erger gekund.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 4th December 2007, 18:42
Evy Witters Evy Witters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Itegem
Posts: 94
Oke, ik kan aannemen dat het als ouder niet evident is om te aanvaarden dat je dochter zwanger is. Toch vind ik, dat als dit gebeurt, je er begrip voor moet opbrengen. Een ongelukje is snel gebeurt.. Je mag je dochter dan wel straffen, maar ik denk dat je door de arm van die jongen af te hakken, niets zal oplossen. Praten helpt altijd! Bovendien vind ik, dat deze man opgesloten moet worden. Zoiets doe je nu eenmaal niet..
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 4th December 2007, 20:16
Julie_07's Avatar
Julie_07 Julie_07 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 91


Amai, mijn ouders zouden dat ook niet leuk vinden, maar om daarvoor iemand te verminken? Zot gewoon.
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 4th December 2007, 22:32
Lien Boogers Lien Boogers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Geel
Posts: 125
Wat ik lees toch allemaal vandaag?
meisje dat zelfmoord pleegt, afgehakte armen

straks heb ik nog nachtmerries ...

1 ding weten we zeker, die jongen zal nooit nog onvoorzichtig zijn!

Ik wil ook nog even vermelden, ook al gebruik je anticonceptie, je kan nog altijd zwanger geraken. Geen enkele anticonceptie is 100% veilig. De enige oplossing is volledige onthouding natuurlijk.
Want als men hoort dat iemand zwanger is, zegt men meestal ... ja ze hadden maar een condoom moeten gebruiken of iets anders. Maar zoals evy het zegt een ongelukje is vlugger gebeurt dan je denkt!
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 5th December 2007, 13:11
Ruben Buts Ruben Buts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herenthout
Posts: 73
Exclamation Slecht bezig

Dit is misschien wel grappig als je het leest,
maar dit gebeurt dus wel echt en als je erover nadenkt dan kan je niet anders dan de vader als slecht beschouwen.
Wie doet nu zoiets doms, het is niet alleen de schuld van die 17-jarige jongen, want er staat niet in het artikel dat het hier om een verkrachting gaat. (Als dit wel zo was dan kon de vader zich nog niet goedpraten want wat hij deed kan niet, je mag niet zomaar iemands leven in gevaar brengen.) Dus de schuld ligt net zo goed bij de dochter als bij de vriend van de dochter. Misschien hebben zij er wel voor gekozen om ervoor te gaan, en dan zijn ze in mijn ogen wel een beetje jong, maar een keuze is en blijft een keuze.
Wat de verontschuldigingen van de vader betreft, dat is niet nodig ik zou hem opsluiten voor de rest van zijn leven. Wat hij hier doet met die jongen kon hij zelfs evengoed doen met zijn eigen dochter. De man is tot te veel in staat om hem vrij te laten rondlopen.
Ik hoop dat het goed komt met de jongen, en met de dochter en de vrouw van deze man want die hebben nu wel zeker psychologische hulp nodig.
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 5th December 2007, 13:42
Karen 01 Karen 01 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Emblem (Ranst)
Posts: 112
Is geweld in zo'n situatie wel een geschikte oplossing? Ik denk dat het beter is om met zen alleen rustig rond de tafel te gaan zitten en te zoeken naar de beste oplossing in het geval van het jonge koppeltje.

Volgens mij is de man geschikt voor een psychiatrische instelling ofzo... Ik kan geloven dat je als vader erg kwaad bent als er dergelijke dingen gebeuren... Maar probeer jezelf toch te beheersen !!
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 5th December 2007, 13:55
Sven De Pooter Sven De Pooter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Nijlen
Posts: 60
Cool

Citaat:
Orgineel gepost door elienvanlimbergen
Misschien was anticonceptie een betere oplossing geweest?


dit vind ik een heel goed antwoord.
maar langs de ene kant waar haal je het als 17-jarige in je hoofd om seks te hebben met een 14 jarige. ik zou niet weten hoe ik zou reageren maar toch niet zoals de gekke griek
__________________
Greetz & Beatz,
Sven
Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 5th December 2007, 18:35
Robbert Schroeven's Avatar
Robbert Schroeven Robbert Schroeven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: itegem
Posts: 59
@ michiel VD; Was het maar zijn hand, zoals ik het begrijp is de jongen zijn hele arm eraf.
Maar dan vraag ik me af, kun je iemands arm eraf snijden in een vlaag van woede? Vraagt het niet enorm veel tijd en geduld om de jongen aan de stoel te binden, zijn arm er af te snijden, waarschijnlijk het gekrijs of geroep van de jongen aan te horen,... of is de man gewoon zwaar gestoord?
In geen één van de gevallen heb ik bewondering voor de man.
En om het dan over de kinderen te hebben, 14 & 17 lijkt me eigenlijk niet zo vroeg meer. Natuurlijk is het nog steeds vroeg maar het komt eigenlijk wel vaker en vaker voor.
En om het dan over de zwangerschap zelf te hebben, ofwel hebben ze héél veel pech gehad met hun anticonceptiemiddelen of anders hebben ze er gewoon totaal geen gebruik van gemaakt wat het weer totaal onverantwoordt maakt. Want je gaat me niet wijsmaken dat het een geplande zwangerschap is. Maar om er dan zo op te reageren, elke ouder zal wel (wat) geschokkeerd zijn met dit nieuws, maar een arm afsnijden lijkt me toch een brug te ver.
En als je dan toch iets wil afsnijden van een jongen die je dochter bezwangerd heeft...
__________________
For every animal you don't eat, I'm going to eat three.
Met citaat antwoorden
  #14  
Oud 12th December 2007, 09:14
Sanne.Vosters Sanne.Vosters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Noorderwijk
Posts: 109
Afschuwelijk

Dit is toch niet te geloven. Als je het hoofd even koel houdt, dan moet je toch niet zo maar uit woede iemand zijn arm eraf zagen? Dat is toch gewoon gruwelijk? Zoals hier al iemand zei : anticonceptie?! De vader was gewoon in alle staten, wat ook te begrijpen valt. Maar tot zoiets in staat zijn? Dat vind ik toch wel heel erg. In zo'n situatie ben je natuurlijk heel kwaad, maar je moet ook je hoofd koel houden. Hier in ons land, zal men ook zeker woede vertonen, maar een arm afzagen van de jongen die jouw dochter heeft zwanger gemaakt? Dat denk ik niet!
Deze gebeurtenis heeft ook totaal geen nut. Het brengt alleen maar miserie met zich mee. De jongen is in levensgevaar, en die vader kan flink boeten voor wat hij heeft aangericht. Waarom niet gewoon praten? Ik snap heel goed dat je in alle staten zou zijn, maar je moet jezelf ook nog wel kunnen beheersen. Tel eerst tot 10 en denk na voor je zoiets doet!
Als laatste wil ik ook nog zeggen dat je met 2 bent, dus waarom straft de vader ook niet zijn dochter?
Met citaat antwoorden
  #15  
Oud 12th December 2007, 12:25
jessica.luyckx jessica.luyckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: brecht
Posts: 65
Exclamation

Inderdaad dit is gewoon afschuwelijk.
Mijn vader zou hier nooit in staat voor zijn, Ik begrijp nog altijd niet dat iemand dit kan doen. Ook al ben je razend, het duurt wel een tijdje voor je iemand hebt vast gebonden, en hierna moet je zijn arm nog afhakken. Ik denk wek dat de jongen niet meer zo snel met iemand jong om zou gaan. Hopelijk is hij binnenkort uit levensgevaar en kan hij verder leven. En hopelijk heeft het meisje ook iets geleerd.
Met citaat antwoorden
  #16  
Oud 16th December 2007, 03:52
steven.ingang steven.ingang is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2007
Locatie: berlaar
Posts: 61
hmm

Waartoe mensen in staat zijn...??
Eigenlijk deel ik de mening van de meesten hier. Ok je kan kwaad zijn , maar die jongen zijn arm afhakken is overbodig en heeft totaal geen nut. Praten en luisteren zullen je heel ver brengen in het leven!
Met citaat antwoorden
  #17  
Oud 16th December 2007, 13:44
Nele Meuris Nele Meuris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Wiekevorst
Posts: 62
Je kan woedend zijn. Wat 9/10 wel gebeurt als je 14 jarige dochter met de boodschap 'ik ben zwanger' thuis komt.
En ik snap wel als je kwaad bent waartoe je allemaal in staat bent, maar om dat te gaan uitvoeren, daar moet je toch wel een klein beetje gestoord voor zijn he!

Groetjes
Met citaat antwoorden
  #18  
Oud 16th December 2007, 15:06
Hanne Wuyts Hanne Wuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Schilde
Posts: 107
Man man man, ik wist niet dat zulke dingen nog gebeurden in het welvarende Europa!! Gewoon gruwelijk eigelijk!! Maar die man moet eerst en vooral kwaad zijn op zijn dochter, want ALS ze geen anticonceptie hebben gebruikt, dan ligt dit ook aan het meisje, want dat meisje zag op dat moment blijkbaar niet in dat het niet gebruiken van anticonceptie wel eens voor vervelende gevolgen zou kunnen zorgen. Ik hoop dat die jongen nog op één of andere manier kan geholpen worden, want die is wel even door die driftkikker zijn arm kwijt!! Oh man echt erg gewoon!!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.