actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st November 2016, 18:21
Vince.V*ngeel Vince.V*ngeel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Mol
Posts: 47
Bejaard koppel moet na 70 jaar gescheiden leven: “Hij slaapt in die stoel”

Al 70 jaar waren ze onafscheidelijk; Jessie en Ray. Maar nu worden ze gedwongen tóch apart te leven.
De twee leerden elkaar als twintiger kennen. Liefde op het eerste gezicht. De twee trouwden in 1950. Ze bleven al die jaren samen, 70 jaar lang. Maar Jessie (88) en Ray Lorrison (95) uit South Shields in het Verenigd Koninkrijk kunnen niet langer bij elkaar zijn. Ray zit sinds kort in het Westoe Grange-rusthuis. Jessie blijft achter in het ziekenhuis nadat ze te horen kreeg dat ze niet voldoet aan de juiste criteria om in hetzelfde rusthuis te kunnen verblijven als haar echtgenoot. Ze kwam in het ziekenhuis terecht na een val een negental weken geleden. Toen ze daar herstelde, werd een verblijf voor Ray, die er zelf ook niet meer goed aan toe was, in het rusthuis geregeld. Dat zou normaal een tijdelijk verblijf zijn, maar omdat zijn toestand verslechterde, besloten de verzorgers om hem daar permanent te houden.

De sociale diensten hebben beslist dat Jessie nu terug moet keren naar huis, en dat ze daar dagelijks bezoek zal krijgen van een verpleegster, in plaats van dat ze mee met haar echtgenoot naar het rusthuis mag.

“Hartverscheurend en wreed”

De dochter van het koppel, Cheryl Bates (60) vind de beslissing van de maatschappelijke welzijnsdiensten ‘verwerpelijk’. “Het is hartverscheurend en gewoon echt wreed”, zegt ze. “Waarom moeten ze na al die tijd apart leven. Wat geeft de maatschappelijke diensten het recht om God te spelen? Ze hebben zelfs niet zoveel tijd meer samen. Mijn vader zal al geluk hebben als hij nog zes maanden leeft. Elke dag vraagt hij me waar mijn moeder is. Hij zit op een stoel buiten zijn kamer, aan het wachten op mijn moeder. Hij gaat zelfs niet slapen, hij slaapt in die stoel.”

Cheryl hoopt dat de twee alsnog kunnen worden verenigd, zodat ze hun laatste dagen samen kunnen doorbrengen.

BRON:http://www.gva.be/cnt/dmf20161101_0...pt-in-die-stoel, 01/11/2016, www.gva.be

EIGEN MENING: Ik begrijp dat hier regels gelden omtrent het toetreden in een rusthuis of niet. In dit geval vind ik dat er een oogje moet worden dichtgeknepen en de man en vrouw bij elkaar blijven. Ze gaan hun laatste maanden dat ze allebei nog leven niet samen kunnen doorbrengen en dat is heel erg. Hier bestaat een betere oplossing voor in mijn ogen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.