actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th October 2014, 19:46
Sharon.G*bruers Sharon.G*bruers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 64
Advocaten krijgen ook spreekverbod na terrorismeproces

De advocaten die betrokken zijn in het terrorismeproces rond Sharia4Belgium zijn door de Antwerpse stafhouder gevraagd om ook na het vonnis geen verklaringen af te leggen aan de media.

‘Het reglement daarover is vorig jaar verstrengd. Het is nu dus niet alleen tijdens het proces dat advocaten gevraagd worden om zich te onthouden van commentaar aan de media, maar ook erna’, zegt stafhouder Kati Verstrepen.

Als er in deze zaak eventueel beroep wordt aangetekend, dan wil ze ook niet dat de sereniteit van de debatten voor het hof van beroep in gevaar worden gebracht.

Vorige week kreeg een van de advocaten in het terrorismeproces nog gedurende een dag een paleisverbod opgelegd, omdat hij in het Canvas-programma ‘Reyers Laat’ was verschenen.

Bron: De Standaard, 06/10/2014, http://www.standaard.be/cnt/dmf20141008_01309957

Mening: Persoonlijk, vind ik dit problemen zoeken waar er geen zijn. De media verschuild, in mijn ogen, meer dan genoeg. Ik vind dat de advocaten geen spreekverbod mogen hebben na het terrorismeproces, omdat het belangrijk is om eerlijk en openlijk te blijven over bepaalde zaken. Er zijn veel mensen die schrik hebben gevat na het antiterrorisme proces, ik vind dat helemaal niet kunnen, daarom dat ik het belangrijk vind dat hier openlijk over wordt gepraat. Natuurlijk, in de media maken ze vaak van een mug een olifant, dus kan ik ergens wel begrijpen waarom er een spreekverbod is.

Laatst aangepast door Sharon.G*bruers : 8th October 2014 om 19:57. Reden: Mening schrijven
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.