actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th April 2012, 22:15
Elissa.Buyens Elissa.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wommelgem
Posts: 33
"Moordverdachten beseften niet dat ze iets fout deden"

"Moordverdachten beseften niet dat ze iets fout deden"

Pascal De Vliegher (39), Frédéric Matrai (31) en Christophe Cnops (34) beseften niet goed dat ze iets fout deden toen ze in de nacht van 29 op 30 december 2006 de 56-jarige Danielle Hardy ontmoetten in het Bloso-domein in Hofstade. Dat hebben ze dinsdagnamiddag verklaard voor het Brusselse hof van assisen, waar ze terechtstaan voor diefstal met geweld en verkrachting met de dood tot gevolg.

De Vliegher, Cnops en Matrai trokken in de nacht van 29 op 30 december 2006 van café naar café en wandelden daarbij rond 02.00 uur 's ochtends door het Bloso-domein in Hofstade. Het drietal had op dat uur al flink wat gedronken. In het Bloso-domein troffen ze Danielle Hardy aan, die bijna levenloos op de grond zat. De drie dachten naar eigen zeggen dat ze stomdronken was en probeerden met haar te praten. Toen dat niet lukte, begonnen ze haar naar de uitgang te dragen. Even verderop doorzocht Frédéric Matrai echter haar handtas en ging Christophe Cnops, die dat afkeurde, er vandoor. Nadien stapte ook Matrai weg, terwijl Pascal De Vliegher alleen bleef met Hardy.

"Vrije wil"
"Ik hield haar in mijn armen, maar viel op de grond", zei De Vliegher. "Haar hoofd kwam in mijn nek te liggen en ik dacht dat ze mij probeerde te kussen. Daarom begon ik haar te strelen en uit te kleden. Uiteindelijk had ik zowel vaginaal als anaal seksueel contact met haar. Ik dacht dat ze daarmee akkoord ging." Cnops en Matrai keerden intussen op hun stappen terug en zagen hun kompaan bezig met de vrouw. Cnops zou niet gezien hebben dat De Vliegher seks had met Hardy, maar riep toch dat hij moest opletten voor zijn DNA, terwijl Matrai wel doorhad wat er gaande was. Die laatste bleef ook staan terwijl Cnops opnieuw wegstapte. Noch Matrai, noch Cnops beseften naar eigen zeggen dat De Vliegher Hardy aan het verkrachten was en dachten dat zij had toegestemd. "We hebben daar toen niet bij nagedacht en nadien zei Pascal dat ze had ingestemd met seks", zei Cnops.

Ontnuchteren
Ook De Vliegher hield vanaag die versie vol. "Ik dacht dat ze dat wou, ik besefte niet dat ik te maken had met iemand die niet meer in staat was om haar toestemming te geven", klonk het. Toen hij klaar was, liet De Vliegher Hardy achter. "Ik dacht dat ze wel zou ontnuchteren en dan op eigen kracht naar huis zou gaan", verklaarde de man daarover.
Ook zijn twee kompanen, met wie hij de hele verdere nacht en ochtend op café zat, bekommerden zich niet meer om het slachtoffer.

Familie lijdt
De familie van Danielle Hardy heeft het nog steeds erg moeilijk met het overlijden van de vrouw. Hardy had op 29 december 2006 een collega bezocht in Etterbeek en ging nadien nog boodschappen doen maar toen zij rond 18.30 uur 's avonds nog niet thuis was, maakte echtgenoot Oscar Nitelet (65) zich ongerust. De volgende dag kwam dan het nieuws dat ze levenloos was aangetroffen in het Bloso-domein.

Depressie
"Dat nieuws was een zware klap", zei de man. "Maandenlang heb ik het moeilijk gehad en ik heb zelfs aan zelfmoord gedacht. Tot op vandaag mis ik haar." Ook de dochter en stiefzoon van Hardy konden het verlies van hun moeder moeilijk verwerken. Dochter Cindy maakte een depressie door, waarin ze kort geleden herviel, en zelfs de kleinkinderen van Hardy en Nitelet hadden begeleiding nodig. Tot op vandaag kunnen de nabestaanden niet begrijpen wat er gebeurd is en wat de verdachten bezield heeft.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...out-deden.dhtml

Eigen mening; Tegenwoordig weten blijkbaar nog weinig mensen waar ze zoal mee bezig zijn of wat ze hebben aangericht bij bepaalde personen. Telkens als ik zo'n bericht lees ben ik enorm verontwaardigd. Denken die mensen zich nu echt met een dergelijke uitleg van de feiten af te schuiven? Voor die mensen lijkt alles met sorry, ik wist het niet of ik was mij er niet van bewust opgelost te zijn, om dan nog maar te zwijgen over de criminelen die zelfs geen berouw tonen over hun daden. Voor de betrokkenen van de overleden vrouw moet dit een enorme klap in het gezicht zijn. De man van Danielle moet bijvoorbeeld zomaar aanhoren dat zijn vrouw vrijwillig seks zou hebben gehad met deze man? Als je zoiets hoort van de moordenaar van je eigen vrouw en de moeder van je kinderen dan kan je toch enkel een diepe afkeer krijgen van zo'n mensen? Wat gaan ze in godsnaam doen met zo'n mensen?!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.