actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st October 2012, 21:33
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
Recordaantal mensen met depressie blijft thuis

Er zitten meer dan 95.000 mensen al een jaar thuis omwille van een depressie of andere mentale aandoening. Dat is een stijging van bijna 10.000 mensen ten opzichte van twee jaar geleden, schrijft de krant De Standaard.

François Perl van de dienst uitkeringen van het Rijksinstituut voor Ziekte- en Invaliditeitsverzekering (Riziv) is niet verbaasd, maar vindt de stijging wel verontrustend. "In tijden van economische crisis stijgt het aantal depressies altijd", zegt Perl.

Naast de 95.000 mensen die al een jaar thuiszitten, betaalde het Riziv 3,3 miljoen ziektedagen aan mensen die minder dan een jaar thuisbleven.

"De crisis maakt dat mensen schrik hebben om hun job te verliezen", aldus Perl. "Daardoor is er ook de druk om snel terug te gaan werken en wordt de kans op herval groot. Vooral preventie is belangrijk, bijvoorbeeld op het vlak van welzijn op het werk."

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1526421/2012/10/31/Recordaantal-mensen-met-depressie-blijft-thuis.dhtml

Mening: Mijn mening is dat ik niet meer verschiet dat er zoveel depressieven nu zijn vanwege de economische crisis. Ik zou zelf bang krijgen moest ik vast werken, om dan telkens mijn werk te verliezen. Het is nu dan ook niet heel gemakkelijk om telkens terug aan werk te geraken. Dus ik begrijp het eigenlijk echt wel dat er zoveel gevallen zich voor doen en dat er een stijging is. ik hoop dan ook, dat het snel terug goed komt in onze maatschappij en dat de crisis zich afneemt, zodat er minder mensen zich slecht voelen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.