actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st March 2016, 20:49
valerie.w*ls valerie.w*ls is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Olmen
Posts: 86
Tachtig procent van Brusselse hotelkamers staat leeg

Tachtig procent van Brusselse hotelkamers staat leeg

Het toerisme in Brussel is stevig geminderd ten gevolge van de jongste aanslagen. Dit heeft een concrete impact op de toerismesector, vooral op de Brusselse hotels. Duizenden jobs dreigen verloren te gaan.

‘De annulaties stromen aan de lopende band binnen en we krijgen amper nieuwe reservaties,’ zegt de manager van Hotel La Madeleine, Nicolas Varitis. ‘Dit heb ik nog nooit meegemaakt’. De impact is ontstaan door een opeenstapeling van vier gebeurtenissen: de aanslagen in Parijs, de lockdown van Brussel, de aanslagen in Brussel en de sluiting van de luchthaven.

De Brusselse hotelvereniging (BHA) vraagt onmiddellijk maatregelen om te vermijden dat er ‘duizenden jobs’ verloren gaan. Een vergemakkelijkte toegang tot economische werkloosheid voor werknemers uit de sector is een van die maatregelen. Een andere is een opheffing van de verblijfstaks. Rodolphe Van Weyenbergh, de woordvoerder van de BHA zegt dat de verblijftaks van Brussel een van de hoogste ter wereld is.

‘In de week na de aanslagen (22 tot 28 maart) lag de bezettingsgraad gemiddeld meer dan de helft lager dan in dezelfde periode vorig jaar’, zegt Van Weyenbergh. ‘Op paasmaandag bedroeg de bezettingsgraad bijvoorbeeld nog 18 procent (tegen 73 procent een jaar eerder).’

Zelfs forse kortingen bieden geen soelaas. ‘Ik vrees het ergste als dit nog lang blijft duren. Een pák mensen zullen hun job verliezen,’ zegt chef-kok van het Marriott Hotel, Arnaud Pintor.

Een aantal Brusselse hotels stelden na de aanslagen kamers gratis ter beschikking van getroffen mensen.

Datum: 31/03/2016
Bron: De Standaard, http://www.standaard.be/cnt/dmf20160331_02212110
Eigen mening:
Ik begrijp zeker dat mensen liever hun verblijf in Brussel annuleren door de gebeurtenissen van vorige week. Ze nemen misschien liever het zekere voor het onzekere omdat er toch nog altijd onrust heerst. Er zijn natuurlijk ook mensen die het tegenovergestelde doen en net wel gaan om te tonen dat ze geen bang hebben. De hotels lijden hier duidelijk onder en ik vind dat ze ook wel de nodige steun kunnen gebruiken. Het zou jammer zijn als er ontslagen zouden volgen want de horeca heeft het sowieso al zeer moeilijk.
Ik hoop dan ook dat de maatregelen die worden voorgesteld zoals economische werkloosheid bekeken worden.
De hotels hebben kamers gratis ter beschikking gesteld aan gestrande reizigers na de aanslagen dus ik vind dat zij nu ook wel gesteund mogen worden.

Laatst aangepast door valerie.w*ls : 31st March 2016 om 21:21.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.